پایگاه خبری تحلیلی امروله12:03 - 1394/03/27
حجت الاسلام سید سامعی:

مساجد صحنه در آستانه فرا رسیدن ماه مبارک رمضان غبار روبی شدند

پایگاه خبری امروله: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه از غبار روبی مساجد این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

" حجت الاسلام والمسلمین سید حسین سید سامعی " در گفتگو با امروله،  از غبار روبی مساجد این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان خبر داد.

 

وی ادامه داد: هر ساله دهه سوم ماه شعبان را دهه تکریم و غباروربی مساجد می نامند که در این ایام آماده سازی مساجد برای میزبانی از روزه داران برنامه ریزی شده و ضمن غبار روبی، فضا برای حضور مومنان بیش از پیش مهیا می شود

 

حجت الاسلام سید سامعی خاطر نشان کرد : یکی از نشانه‌های تمدن و فرهنگ هر جامعه‌ای بحث نظافت و بهداشت آن است و این مساله در فرهنگ ایرانی ریشه‌ای عمیق دارد، اما با ورود اسلام به ایران و تشکیل نهادی به‌عنوان «مسجد» و جایگاهی که مساجد در میان مردم ما پیدا کردند، نه تنها قبل از ماه رمضان بلکه به شکل سنتی قبل از اعیاد و وفیات و ماه محرم نیز بحث تمیز کردن مساجد مطرح بود.

 

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان صحنه در پایان گفت : فضیلت تمیز کردن مسجد به اندازه‌ای است که رسول اکرم (ص) فرمودند: هر کس مسجدی را جاروب کند، خداوند برایش ثواب آزاد کردن برده‌ای را می‌نویسد.