پایگاه خبری تحلیلی امروله16:17 - 1394/03/28
مرادی:

قانون حامی آمران امر به معروف و نهی از منکر است

پایگاه خبری امروله : دادستان شهرستان صحنه گفت :فریضه دینی امر به معروف و نهی از منکر باید در مورد مواردی انجام گیرد که به‌صورت علنی بوده و جنبه تجسسی نداشته باشد.

به گزارشامروله،  دادستان شهرستان صحنه در جمع آمران به معروف و ناهیان از منکر شهرستان صحنه عنوان کرد : امر به معروف و نهی از منکر یکی از واجبات الهی می باشد که بارها توسط برزگان و امامان دین ما تاکید شده است.

 

وی در ادامه با بیان اینکه در قانونی شدن امرو به معروف و نهی از منکر و حامیت از آمران آن ما خلاء قانونی داشتیم تصریح کرد : متاسفانه در گذشته بحث امر به معروف و نهی از منکر ضابطه مند نبود ولی با تلاشی که توسط نمایندگان در مجلس صورت گرفت این فریضه دینی در تاریخ 2 اردیبهشت سال 94 به قانون تبدیل شد.

 

ستار مرادی با اشاره به مواد قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر کرد و افزود: این قانون در 24 ماده تنظیم شده‌ است که در ماده یک این قانون، معروف و منکر تعریف شده‌ است.

 

مرادی دعوت به معروف و نهی از منکر به‌صورت لسانی را موضوع ماده‌ دو این قانون دانست و گفت: امر به معروف و نهی از منکر باید در مورد اعمالی انجام شود که به‌صورت علنی بوده و جنبه تجسسی نداشته باشد.

 

دادستان شهرستان صحنه در پایان گفت : مراحل انجام امر به معروف قلبی، زبانی، نوشتاری و عملی می باشد که از این مراحل یاد شده تنها مراجع قانونی و نیروهای نظامی و انتظامی می‌توانند در چارچوب قانون امر به معروف و نهی از منکر عملی انجام دهند و مردم مجاز به امر به معروف و نهی از منکر به این طریق نیستند.