پایگاه خبری تحلیلی امروله13:48 - 1394/03/28
حجت الاسلام زارعی:

اماکن عمومی باید ظاهر اسلامی داشته باشند

پایگاه خبری امروله : امام جمعه ‌صحنه قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را یک نعمت بزرگ الهی دانست و گفت: اماکن عمومی باید ظاهر اسلامی داشته باشند.

به گزارش امروله : حجت‌الاسلام احمد زارعی در مانور «تذکر لسانی، وظیفه همگانی» در شهر صحنه اظهار کرد: قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر یک نعمت بزرگ الهی است.

 

وی با اشاره به فراز و فرودهای مسئله امر به معروف و نهی از منکر، تصریح کرد: عده‌ای می‌خواستند تا مانع تصویب این قانون شوند، اما به لطف خداوند و هوشیاری مجلس شورای اسلامی، امر به معروف و نهی از منکر به صورت قانون مصوب شد.

 

امام جمعه صحنه با بیان اهمیت قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، خاطرنشان کرد: در گذشته نام ستاد امر به معروف و نهی از منکر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر بود که پس از تصویب این قانون کلمه احیا از نام این ستاد حذف شد.

 

زارعی اشاره‌ای به مفاد قانون امر به معروف و نهی از منکر کرد و یادآور شد: بر طبق ماده 5 این قانون که یکی از مهمترین مواد آن است، اماکن عمومی مانند بیمارستان‌ها، ادارات، تاکسی‌ها و... باید ظاهر اسلامی داشته باشند.

 

وی رعایت حدود شرعی و قانونی را در امر به معروف ونهی از منکر ضروری دانست و تاکید کرد: وظیفه ما تنها تذکر لسانی است و تذکر فیزیکی کار دولت و نیروهای انتظامی است.

 

امام جمعه صحنه اشاره‌ای به فضایل ماه مبارک رمضان کرد و بیان داشت: در این ماه پربرکت باید تا جایی‌که می‌توانیم از گناهان دور شویم و با خداوند انس بگیریم و قرائت و تدبر در قرآن را در برنامه‌ روزانه‌ خود قرار دهیم.