پایگاه خبری تحلیلی امروله11:37 - 1394/04/06
رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه:

احداث پتروشیمی چهارم، کرمانشاه را به قطب محصولات پتروشیمی تبدیل می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه معتقد است: احداث چهارمین پتروشیمی در کرمانشاه می‌تواند استان را به قطب تولید محصولات پتروشیمی کشور تبدیل کند.

به گزارشامروله، 

کیوان کاشفی با اشاره به اینکه پس از یکسال و نیم تلاش سرانجام مجوز تأسیس پتروشیمی چهارم کرمانشاه در اسلام آباد غرب به تصویب وزارت نفت رسید، اظهار کرد: ایده‌ تأسیس پتروشیمی چهارم استان یکسال و نیم قبل توسط بخش خصوصی مطرح شد و مورد استقبال مسئولین و نمایندگان استان در مجلس قرار گرفت.

وی ادامه داد: تعدادی از کارآفرینان بخش خصوصی استان با محوریت اتاق بازرگانی نسبت به تأسیس شرکت مربوطه و پیگیری امور اقدام کردند که پس از طی تشریفات قانونی وتأمین مجوزها و امکانات مورد نیاز سرانجام این امر مهم مورد تأیید و تصویب وزارت نفت قرار گرفت.

کاشفی اخذ مجوز چهارمین پتروشیمی کرمانشاه را بیانگر همکاری و تعامل مسئولین استان، نمایندگان مجلس و بخش خصوصی دانست.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه با بیان اینکه شرکت ماهان شیمی زاگرس برای اجرای این طرح تاسیس شد، عنوان کرد: در این پروژه عظیم حدود پنج هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری خواهد شد.

به گفته این مسئول، این پروژه شامل GTP/GTO and chains خواهد بود و بطور مستقیم سه هزار نفر اشتغالزایی خواهد داشت و صنایع متعدد پائین دستی آن نیز موجب شکوفایی منطقه خواهد شد.

کاشفی افزود: بزودی فراخوان جهت علاقمندان به سرمایه‌گذاری در این طرح مهم انجام خواهد شد و همشهریان می‌توانند با سرمایه‌گذاری در این پروژه در این امر مهم مشارکت کنند.

وی اظهار امیدواری کرد: با تأسیس این پتروشیمی در استان، کرمانشاه به قطب تولید محصولات پتروشیمی کشور تبدیل گردد.

رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفت: امیدواریم در آینده نزدیک و با تقویت بخش خصوصی استان شاهد اجرای پروژه‌های مهم دیگری در استان باشیم.