پایگاه خبری تحلیلی امروله13:56 - 1394/05/20
طاهری:

قیام فرهنگی یکی از بزرگترین قیام ها می باشد

پایگاه خبری امروله : حجت الاسلام والمسلمین عزت اله طاهری در مراسم سوگواری امام جعفر صادق (ع) عنوان کرد : : یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود.

به گزارشامروله، حجت الاسلام والمسلمین عزت اله طاهری در مراسم سوگواری و عزاداری امام جعفر صادق عنوان کرد : کار افرادی که در حوزه فرهنگی در حال تلاش و کوشش هستند مراتب از افرادی که قیام می کنند و انسان ها را از خطرات رهایی می بخشند سخت تر است.

 

وی ادامه داد : کار فرهنگی و قیام فرهنگی علاوه بر اینکه به زمان زیادی نیاز دارد در و رنجش نیز بیشتر است همانطور که فعالیت فرهنگی پیامبر طی 23 سال طول کشید .

 

حجت الاسلام والمسلمین طاهری در ارتباط با شخصیت امام جعفر صادق (ع) اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین کارهایی که این امام(ع) انجام داد، احیای تفکر امام حسین(ع) و عاشورا بود که ایشان از هر فرصتی استفاده می‌کردند و مردم را به یاد عاشورا می‌انداختند. در زمانی که امام صادق(ع) به امامت رسید خلفای بنی‌عباس و بنی‌امیه با هم درگیر بودند و ایشان از این فرصت برای تبلیغ معارف دین و تفسیر قرآن استفاده کرد و به شبهاتی که در جامعه وجود داشت پاسخ می‌داد‌.

 

این روحانی مبلغ در پایان با بیان اینکه همه باید با مقابله با نفس خود جعفری شویم گفت : امام صادق علیه السلام از نظر علمی و معنوی دارای مقامی والا و ارزشمند بودند به گونه ای که می توان گفت همه علوم اهل بیت علیهم السلام در وجود ایشان جمع بود.