پایگاه خبری تحلیلی امروله09:39 - 1394/05/27
در جلسه کارگروه امور زیربنایی استان/

طرح پرورش کبک پنج هزار و 670قطعه ای در دینور مورد موافقت قرار گرفت

پایگاه خبری امروله : معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه از موافقت طرح پرورش کبک پنج هزار و 670قطعه ای در دینور خبر داد.

به گزارشامروله، مجتبی نیک کردار در جلسه کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی کرمانشاه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد عنوان کرد : احداث بازارچه های مرزی فرصت های بسیار خوبی را برای منطقه به همراه دارد که می توان از ظرفیت انها برای توسعه استان استفاده کرد .

 


وی در ادامه اشاره ای به بازارچه مرزی در سه راهی باینگان پرداخت و گفت: احداث بازارچه در این منطقه می تواند محل های اقامتی متعددی را در اطراف بازارچه ایجاد کند و در فصول مختلف سال بخصوص در ایام سفرهای نوروزی و تابستانی مسافران زیادی را به خود جذب کند.

 


نیک کردار ادامه داد: طرح احداث بازارچه مرزی در زمینی به مساحت 20 هکتار توسط سازمان همیاری و شهرداری ها به کارگروه امور زیربنایی و شهرسازی استان ارائه شده اما دارای ایراداتی است که برای تصویب باید مرتفع شود.

 


معاون عمرانی استانداری کرمانشاه خاطرنشان کرد: مشکل تامین آب و مغایرت با طرح عمران ناحیه ای از جمله نواقص این طرح است که خود متقاضیان حضور در بازارچه به همراه سازمان همیاری و شهرداری ها به عنوان متولی باید به دنبال رفع این مشکلات باشند.

 


وی تصریح کرد: با راه اندازی این بازارچه روستاهای اطراف آن نیز می توانند در آن مشغول به کار شده و این در اشتغالزایی روستاییان و جلوگیری از مهاجرت آنها به شهرها بسیار موثر خواهد بود.

 


در این جلسه، سه طرح که شامل پرواربندی گوساله 200 راسی در روستای ورویس کرمانشاه، پرورش کبک پنج هزار و 670 قطعه ای در روستای هجر شهرستان صحنه و احداث یک اتاقک نگهبانی در اراضی زراعی روستای چشمه سهراب هرسین مورد موفقت اعضا قرار گرفت.