به گزارشامروله، به نقل ازپاک پرس، تکنولوژی با سرعت فراوان در حال در نوردیدن زندگی های فردی و اجتماعی است و در این میان آشنایی دانش آموزان به عنوان نسل جدید سرعتی فراتر از نسل های پیشین دارد.
بهره گیری از امکانات مدارس هوشمند گامی در راستای بهره گیری صحیح از فناوری های مدرن است؛ همچنین علاوه بر تشویق دانش آموزان به تحصیل، سطح یادگیری آنها نیز افزایش می یابد.
به طور کلی فواید هوشمندسازی مدارس بر هیچ کسی پوشیده نیست اما آنچه مغفول مانده بی توجهی به این امر است. به بیان دیگر برخورداری هر مدرسه از یک یا دو کلاس درس برای آشنایی همگان با تکنولوژی های جدید می تواند به عنوان یک برنامه ریزی جدی در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد که البته با تخصیص اعتبارات و کمک های خیرین و اولیا دانش آموزان انجام شدنی است.
تخصیص 13 هزار میلیون ریال اعتبار برای هوشمند سازی مدارس
مرزبان نظری در گفت و گو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: امسال تعداد 200 مدرسه شهری و 200 مدرسه روستایی به دیتا پروژکتور و پرده نمایش مجهز و هوشمندسازی شده اند؛ در این راستا نیز اداره کل آموزش و پرورش نسبت به هوشمند سازی تعداد زیادی از مدارس اقدام کرده است.

وی افزود: در بخش هوشمند سازی مدارس نیز 12 هزار و 950 میلیون ریال جهت تجهیزات هوشمندسازی مقاطع راهنمایی و متوسطه هزینه شده است.
1400 مدرسه در کرمانشاه در مسیر هوشمندسازی قرار دارند
علی گل کاکاوندی در گفتگو با خبرنگار پاک پرس، اظهار داشت: فرآیند هوشمند سازی شامل پنج مرحله نیمه الکترونیک، الکترونیک، نیمه هوشمند، هوشمند و هوشمند پیشرفته است که در این راستا در حال حاضر یک هزار و 398 مدرسه شهری و روستایی در مسیر هوشمند سازی قرار گرفته اند.
رئیس اداره فناوری آموزش و پرورش استان کرمانشاه بیان کرد: از مجموع یک هزار و 398 مدرسه در دست هوشمند سازی، یک هزار و 21 مدرسه شهری و 377 مدرسه روستایی است.
کاکاوندی با اشاره به تعداد کلاس های درس در دست اقدام برای هوشمند سازی گفت: تعداد این کلاس ها دو هزار و 727 مورد شامل دو هزار و 332 کلاس درس شهری و 425 کلاس درس روستایی است.
وی افزود: در سال تحصیلی گذشته دو میلیارد و 53 میلیون تومان از محل اعتبارات سفر مقام معظم رهبری و اعتبارات وزارت آموزش و پرورش استان به خرید تجهیزات لازم تخصیص داده شد.

کاکاوندی هوشمند سازی را سبب رشد همه جانبه دانش آموزان اعم از ذهنی-جسمی و عاطفی و روانی دانست و خاطر نشان کرد: این امر سبب ارتقای توانمندی ها و قابلیت های فردی دانش آموزان شده و به علاوه تربیت نیروی انسانی متفکر و آشنا به فناوری می شود.
وی افزود: افزایش مشارکت اولیا در فرآیند یاددهی، یادگیری و استفاده بیشتر از رسانه ها در این فرآیند سبب ایجاد محیطی تعاملی می شود. همچنین از سویی با کاهش هزینه های آزمایشگاهی امکان انجام آزمایش توسط هر دانش آموز با نصب نرم افزار مربوطه در سیستم و اجتناب از استعمال مواد خطرناک توسط دانش آموزان را فراهم می کند
