پایگاه خبری تحلیلی امروله13:54 - 1394/11/08
ولایتی در همایش خطر جریان‌های تکفیری:

جریان‌های افراطی در آینده نزدیک به تاریخ خواهند پیوست

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه باید به فکر احیا و تقویت بیداری اسلامی باشیم، افزود: آینده جریان‌های افراطی و تکفیری طولانی نخواهد بود و به زودی به تاریخ خواهند پیوست.

به گزارشامروله، علی اکبر ولایتی قبل از ظهر پنج‌شنبه در همایش بین‌المللی «خطر جریان‌های تکفیری در دنیای امروز» اظهار داشت: بیگانگان کشورهای مختلف اسلامی را در گوشه و کنار جهان اشغال کردند و این امر تکانی را در بین امت اسلامی ایجاد کرد تا امت اسلامی را از وجود بیگانگان خلاص کنند.

 

وی بیان داشت: در نیجریه که دچار بوکوحرام شده است زمانی به مدت صد سال حکومت اسلامی برقرار بوده و امروز نیز حدود اسلامی در این کشور اجرا می‌شود و هیچکس نمی‌تواند به مقابله با آن بایستد.

 

عضو شورای راهبردی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان اینکه بیداری اسلامی در دوره جدید بعد از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت، افزود: از آن زمان تاکنون استکبار پاتک خود را آغاز کرد که در آن گروه‌های به ظاهر اسلامی و با باطن غیر اسلامی را شکل دهی و به جان امت‌های اسلامی انداخت تا از این طریق به اهداف خود دست یابد.

 

وی ادامه داد: القاعده که فعالیت خود را در افغانستان به راه انداخت موجب وهن دین در آن زمان شد و آنها روزگاری در افغانستان اقدامات زننده‌ای را مرتکب شدند.

ولایتی بیان داشت: بی‌نظیر بوتو در آن زمان در مصاحبه با بی بی سی اذعان داشت که تنها پاکستان در راه اندازی القاعده نقش نداشته است و کشورهای عربستان و انگلیس و آمریکا نیز مداخله داشتند و از آنها حمایت می‌کردند.

راه اندازی القاعده تقابل با موج بیداری اسلامی بود

وی گفت: راه اندازی القاعده در حقیقت تقابلی برای ایستادگی با موج بیداری اسلامی در ایران بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: از زمان جنگ‌های بین اعراب و رژیم صهیونیستی، سوریه تنها کشوری بود که در خط مقدم مبارزه قرار داشت و در برابر استکبار ایستادگی کرد.

وی ادامه داد: دشمنان برای اینکه خط مقدم مقاومت را که متشکل از ایران حزب الله لبنان و سوریه بوده است را از میان بردارند و امنیت اسرائیل را تامین کنند به سوریه حمله کردند.

ولایتی با بیان اینکه صدام در اواخر عمر خود القاعده و طالبان را جذب خود کرد، افزود: یکی از سران تشکیل دهنده داعش عزت ابراهیم، فرد دوم زمان صدام بود. داعش امروز ترکیبی از بعثی‌ها و سلفی‌ها هستند که می‌خواهند جریان مقاومت در منطقه را از بین ببرند.

 

عضو شورای راهبردی کنگره جهانی مقابله با جریان های افراطی و تکفیری با بیان اینکه غربی‌ها برای استقرار در سرزمین‌های اسلامی به تقویت تکفیری‌ها و افراطی‌ها پرداختند، افزود: آنها در ابتدا تلاش کردند تا به صورت قانونی از این جریان‌ها حمایت کنند و غربی‌ها در شورای امنیت به دنبال دادن مشروعیت به مبارزاتی دادند که افراد غیر سوری و غیر عراقی در بازارها خود را منفجر کنند تا از این طریق دموکراسی را مستقر کنند.

 

وی با تأکید بر اینکه باید به فکر احیا و تقویت بیداری اسلامی باشیم، افزود: آینده جریان‌های افراطی و تکفیری طولانی نخواهد بود و به زودی به تاریخ خواهند پیوست و باید منتظر ان نشست و دید استعمار برای مقابله با بیداری اسلامی چه تفکر دیگری را در سر خواهد داشت.