پایگاه خبری تحلیلی امروله22:29 - 1395/02/28
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

وجود ۹۴۸شهرک و ناحیه صنعتی درکشور/تدوین برنامه جامع اقتصادمقاومتی

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از وجود ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خبر داد و گفت: امیدواریم تا پایان سال به نتایج پرباری در خصوص برنامه جامع اقتصاد مقاومتی برسیم.

به گزارشامروله،  علی یزدانی در آیین تودیع و معارفه مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه که امروز سه شنبه در کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: آنچه که از سرمایه گذاران دریافت می‌کنیم حق بهره برداری بابت قیمت تمام شده خدمات و زیرساخت‌هایی است که در مجموعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی ایجاد شده و دیگر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی زمین فروخته نمی‌شود.

 

وی ایجاد و توسعه زیرساخت‌های صنعتی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را از برنامه‌های مهم سازمان عنوان کرد و افزود: حمایت از صنایع کوچک به منظور ارتقای سطح معیشت و رضایتمندی مردم و نیز ایجاد واحدهای صنعتی جدید و کاهش نرخ بیکاری در کشور در دستور کار قرار دارد.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به ایجاد مشوق‌هایی برای حضور واحدهای صنعتی در شهرک‌ها گفت: تخفیف ۵۰ درصدی در هزینه‌های واگذاری زمین در برخی شهرک‌ها و نواحی صنعتی و لحاظ کردن تخفیف۱۰ درصدی برای نخبگان، ایثارگران و شرکت‌های دانش بنیان از اقدامات در این بخش است.

 

یزدانی در ادامه بیان کرد: از دیگر مشوق‌های ما لحاظ کردن ۱۰ درصد تخفیف بیشتر برای سرمایه گذارانی است که واحدهای خود را سریع‌تر به  مرحله بهره برداری برسانند و نیز کاهش پیش پرداخت‌ها در برخی نواحی و شهرک‌ها و افزایش مدت زمان بازپرداخت اقساط از دیگر اقدامات بوده است.

 

وی تکریم سرمایه گذاران را رسالت اصلی و اولویت مهم در تمام شرکت‌های‌ شهرک‌های صنعتی کشور دانست و بیان کرد: کاهش هزینه‌های تمام شده و سرعت بخشیدن به عملیات عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی به منظور افزایش بهره‌وری و نیز افزایش رضایتمندی سرمایه‌گذاران از دیگر  وظایف نام برد.

 

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران از وجود ۹۴۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور خبر داد و بیان کرد: واگذاری زمین به واحدهای صنعتی در ۷۷۸ شهرک و ناحیه صنعتی در کشور در حال انجام است.

 

تدوین سیاست‌های توسعه‌ای صنعتی کشور در صنایع بزرگ و کوچک و متوسط

 

این مسئول حمایت از صنایع کوچک و متوسط کشور را از دیگر وظایف برشمرد و گفت: تدوین سیاست‌های توسعه‌ای صنعتی کشور در صنایع بزرگ، کوچک و متوسط است از دیگر وظایف وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

 

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه حمایت از تولید و سرمایه‌گذاری را از اهداف خود عنوان کرد و افزود: به تمام شرکت‌های شهرک‌های صنعتی کشور ابلاغ شده تا هیچ سرمایه گذاری را به محاکم قضایی فرستاده نشود.

 

وی صنایع کوچک و متوسط را عمده صنایع موجود در کشور دانست و بیان کرد: مقام معظم رهبری بر برنامه ریزی و حمایت از صنایع کوچک و متوسط تاکید دارند و در این خصوص برنامه جامعی توسط ستاد اقتصاد مقاومتی کشور تدوین شده است.

 

یزدانی در ادامه اظهار کرد: در بحث حمایت‌ها، حمایت از صنف و صنعت در چارچوب مشوق‌های سرمایه‌گذاری برای وزارت صنعت، معدن و تجارت یکسان است و امیدواریم با  همکاری نهادهای مسئول سال خوب و پرباری برای صنعت، معدن و تجارت کشور باشد.

 

وی تدوین برنامه جامعی در خصوص اقتصاد مقاومتی از سوی  وزارت صنعت، معدن و تجارت را از مهمترین برنامه‌های در دست انجام دانست و ابراز امیدواری کرد: با تلاش‌های صورت گرفته و همکاری قوای سه گانه و مردم و رسانه‌ها این برنامه تا پایان امسال به نتایج مطلوبی برسد.

 

یزدانی خواستار همراهی و مساعدت قوای سه گانه نظام در راستای اجرایی شدن برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شد و افزود: البته نباید نقش مردم را در حمایت از تولید داخلی نادیده گرفت؛ رسانه‌ها نیز باید به بهترین نحو رسالت خود را انجام دهند.