پایگاه خبری تحلیلی امروله14:49 - 1395/03/05
با حضور مدیر عامل بانک صنعت و معدن؛

12طرح صنعتی درکرمانشاه بررسی شد/ انجام توافق برای توسعه بخش صنعتی

با حضور استاندار کرمانشاه و مدیرعامل بانک صنعت و معدن، مشکل اجرای ۱۲ طرح صنعتی استان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشامروله، افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن و معاونین و هئیت مدیره بانک صنعت و معدن در سفر به کرمانشاه با حضور در دفتر استاندار با دکتر اسدالله رازانی دیدار داشتند و طی جلسه ای برای حل مشکل ۱۲ طرح صنعتی توافقات و مصوباتی حاصل شد که می تواند زمینه ساز توسعه بخش صنعتی استان باشد.

 

استاندار کرمانشاه در این جلسه با اشاره به مشکلات استان، گفت: این استان ۸ سال به صورت مستقیم درگیر جنگ بوده است که در این زمینه متحمل خسارت هایی بسیاری شده است و اگر به دنبال کمتر شدن فاصله این استان با استان های برخوردار در خصوص ارتقاء شاخص ها نباشیم مشکلات کرمانشاه از جمله بیکاری بیشتر می شود.

 

رازانی افزود: از سال ۱۳۷۵ یعنی حدود ۲۰ سال است که استان کرمانشاه دارای مشکل بیکاری بالا می باشد و در تمامی این سال ها در ردیف استان های آخر در خصوص اشتغال قرار گرفته است و از سوی دیگر باید توجه کنیم با این وجود که نرخ رشد جمعیت در کشور یک و شش دهم درصد می باشد اما این نرخ در استان کرمانشاه و استان های همانند کرمانشاه بسیار پائین تر است لذا وظیفه داریم برای حل مشکلات استان که کاهش نرخ مهاجرت را به دنبال داشته باشد، گام برداریم.

 

وی حاطرنشان کرد: علیرغم اینکه کرمانشاه جزء استان های کم برخوردار است اما دارای ظرفیت های ویژه ای مانند بارندگی خوب، زمین های حاصلخیز برای توسعه کشاورزی، هم مرز بودن با کشور عراق برای توسعه تجارت و زمینه های مناسب گردشگری می باشد لذا این استان مستعد برای توسعه و پیشرفت است.

 

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه تدابیر ویژه ای برای توسعه بخش های مختلف به خصوص بخش صنعت اندیشیده شده است، گفت: با برنامه ریزی های بعمل آمده در نظر داریم که مشکلات بر سر اجرای طرح های صنعتی که رفع بیکاری استان را به دنبال دارد، رفع کنیم و از بانک صنعت و معدن انتظار داریم طرح های استفاده کننده از منابع این بانک را حمایت و پشتیبانی کند.

 

رازانی با اشاره به برنامه های تدوین شده برای توسعه استان گفت: خوشبختانه برنامه های خوب و روبه پیشرفتی در زمینه های کشاورزی، تجارت، گردشگری و صنعت استان تدوین شده اما همه باید کمک و تلاش نمائیم که این طرح ها هر چه سریعتر مثمر واقع شوند و باعث رفع مشکل بیکاری و ارتقاء شاخص ها در استان شوند.

 

وی همچنین با اشاره به اتخاذ تصمیمات در این جلسه برای رفع مشکل اجرای ۱۲ طرح صنعتی گفت: بسیار خوشحال هستیم که خوشبختانه در این جلسه تصمیمات خوبی برای اجرای ۱۲ طرح صنعتی که بعضی از آنها مانند پتروشیمی اسلام آباد غرب و پتروشیمی اوره و آمونیاک جزء ابر پروژه می باشند، اتخاذ شد لذا امیدواریم با اجرای این توافقات و مصوبات آینده بهتری در انتظار استان کرمانشاه باشد.

 

علی اشرف افخمی مدیرعامل بانک صنعت و معدن نیز گفت: ما به توافقات و مصوبات این جلسه پایبند خواهیم بود و تلاش خواهیم کرد که مشکلات طرح های صنعتی استان کرمانشاه که از تسهیلات بانک صنعت و معدن استفاده می کنند، حل شود و این موضوعات افزایش اشتغال و ایجاد زمینه کار برای جوانان استان را به دنبال داشته باشد.

 

وی بیان داشت: ما هم از بسترسازی برای ایجاد اشتغال و کاهش نرخ بیکاری در استان کرمانشاه خوشحال و خرسند می شویم.

 

در این جلسه اجرای ۱۲ طرح صنعتی از جمله پتروشیمی اسلام آباد، کارخانه فرآوری گوجه و رب گوجه، پتروشیمی اوره و آمونیاک، طرح تولید کاغذ از سنگ، شرکت لبنیات مانیزان، تولید مواد اولیه فولاد، شرکت ایلیا ذرت، کاغذ بیستون، شرکت پارس پاژنگ، شرکت فرش نگین مشهد و طرح ایران خودرو مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مقرر شد که زمینه های پرداخت تسهیلات این طرح ها از محل بانک صنعت و معدن هر چه سریعتر فراهم شده تا این طرح ها قادر به تولید گردند.