به گزارشامروله، منیژه میر احمدیان مدرس حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلیصبریهاظهار داشت: نفوذ از طریق استفاده از تبلیغات و ابزارهی مختلف برای تغییر باور و ارزش های افراد جامعه را جنگ نرم می توان دانست.
وی ادامه داد: جنگ نرم هدفی جز تغییر ارزش ها و ملیت یک سرزمین به سمت اهداف تعیین شده و برای استعمار صورت می گیرد ندارد.
میراحمدیان افزود: تبلیغات استراتژیکی و تاکتیکی دو روش برای تحقق جنگ نرم است که از نوع تبلیغات استراتژیکی بیشتر استفاده می گردد.
وی بیان کرد: تبلیغات استراتژیکی یا برنامه ریزی شده در بلند مدت تاثیر خود را بر نسل می گذارد برنامه و سریال های ماهواره از این نوع است.
این مدرس با اشاره به اینکه تبلیغات تاکتیکی مربوط به زمان کوتاهی است، گفت: این موضوع برای تحقق هدفی در گروه خاص و یا مکانی محدود صورت می گیرد.
وی در پایان بیان داشت: آگاهی بخشی مهمترین اقدامی است که در مقابله با هرگونه عمليات نرم می تواند صورت بگيرد تا دشمن بداند ما بر اهداف او آگاه هستيم و هم ملت خودمان اين آمادگی را دريابند.
