پایگاه خبری تحلیلی امروله18:51 - 1396/03/30
رویترز اعلام کرد

افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی/پیش‌بینی کاهش‌های متناوب قیمت تا آخر سال

قیمت طلا پس از ثبات ارزش دلار اندکی افزایش یافت و هر اونس 1244.99 دلار فروخته شد.

به گزارشامروله، 

پس از اینکه یک مقام فدرال رزرو دیروز اظهارات تندی در مورد سیاست‌های اقتصادی این کشور گفت، ارزش دلار به بالاترین رقم 3 هفته گذشته رسید و کمترین قیمت طلا در 5 هفته گذشته ثبت شد اما امروز با ثابت ماندن ارزش دلار، قیمت طلا اندکی بالا رفت.

ویلیام دودلی، رئیس فدرال رزرو نیویورک روز دوشنبه گفته بود فشار بر بازار کار به افزایش تورم کمک خواهد کرد که این سخنان نشان‌دهنده این است که آمارهای ضعیف اقتصادی در هفته‌های اخیر نیز بعید است که برنامه‌های افزایش نرخ بهره را از ریل خارج کند.

برنارد داهدا، تحلیلگر بازار در این رابطه گفت: «یک افزایش دیگر در نرخ بهره کاملا بعید نیست. طلا از حالا تا آخر سال می‌تواند شاهد کاهش‌های اندک باشد به ویژه اگر بانک مرکزی اروپا برنامه خرید اوراق قرضه خود را آغاز کند.»

هر اونس طلا با 1.15 دلار افزایش 1244.99 دلار فروخته شد. کمترین رقم از 17 می در ساعات اولیه معاملات برابر با 1242.61 دلار رقم خورده بود.

بر اساس برآورد سی‌ام‌ایی فدواچ، سرمایه‌گذاران حدودا 50 درصد احتمال می‌دهند که یک افزایش نرخ بهره تا پایان سال صورت گیرد.

کامرزبانک طی یادداشتی اعلام کرد: «بازار به میزان زیادی از سخنان دودلی تاثیر گرفته است چراکه نظرات وی، دیدگاه کلی کمیته بازار آزاد فدرال رزرو را نشان می‌دهد.»