پایگاه خبری تحلیلی امروله08:40 - 1399/04/14

مدعیان کسب سهمیه‌ وزنه‌برداری در انتظار گزینشی المپیک

مدعیان کسب سهمیه وزنه برداری بازیهای المپیک توکیو همچنان در انتظار فروکش کردن شیوع ویروس کرونا در جهان هستند تا بتوانند در میادین گزینشی حضور یابند.

به گزارشامروله، وزنه برداری ایران هم مثل تمامی رشته‌های ورزشی تحت تأثیر شیوه ویروس کرونا چاره‌ای جز تعطیلی تمامی رویدادها و اردوهای تیم ملی نداشت و تا به امروز چشم انتظار مصوبات جدید فدراسیون جهانی وزنه برداری در خصوص آغاز فعالیت است.

در این میان مدعیان کسب سهمیه وزنه برداری کشورمان نیز همچنان منتظرند تا بتوانند باحضوردرمیادین گزینشی المپیک به سهمیه مورد نظر دست یابند و در المپیک توکیو روی تخته بروند. این در حالیست که ایران تنها دو سهمیه در المپیک دارد و مدعیانی همچون علی هاشمی، علی داودی، سهراب مرادی و کیانوش رستمی به عنوان شانس‌های اصلی به دنبال کسب آن هستند.

در این میان اما، نه خبری از برگزاری اردوهای تیم ملی است و نه اعلام زمانرقابتهایگزینشی المپیک و همه چیز همچنان زیر سایه سنگین ویروس کرونا قرار دارد.

اردیبهشت ماه امسال قرار بود تیم ملی وزنه‌برداری ایران در مسابقات قهرمانی آسیا حضور یابد تا تکلیف تقسیم سهمیه‌ها روشن شود. البته این میدان بینالمللیبا توجه به شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و به تبع آن تغییرات فراوانی نیز در برنامه‌های فدراسیون جهانیبوجودآمد.

به گفته محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه‌برداری فعلاً به دلیل عدم اعلام برنامه‌های جدید از سوی فدراسیون جهانی خبری از برگزاری اردوهای تیم ملی نیست، چراکه اصلاً تکلیف برگزاریرقابتهایگزینشی المپیک مشخص نشده است. پیش از این قرار بودرقابتهایقهرمانی آسیا به عنوان نخستین گزینه وزنه برداران، تکلیف دو ملی پوش المپیکی ایران را مشخص کند که این مسابقات تعطیل و به زمان نامعلومی موکول شد.

به هر حال فدراسیون وزنه برداری کشورمان با توجه به شرایط کنونی، دست به ریسک نزده و همچنان معتقد است برگزاری اردوهای تیم ملی باید بعد از اعلام زمان مسابقات گزینشی المپیک برنامهریزیو آغاز شود؛ چراکه نمی‌توان سلامت ورزشکاران و کادر فنی و دیگر افراد حاضر در اردوی تیم ملی را بی دلیل به خطر انداخت.

آنچه مسلم است فعلاً متولیان وزنه برداری کشورمان چاره‌ای جز صبر و انتظار برای اعلام مصوبات جدید فدراسیون جهانی و صدور مجوز ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ندارند تا بتوانند برنامه‌های المپیکی را در خصوص مدعیان کسب سهمیه، استارت بزنند.