پایگاه خبری تحلیلی امروله22:48 - 1392/02/14

شرکت بیش از ۶۵ درصد مردم در انتخابات/ ۵۸ درصد مردم اطلاعات انتخاباتی را از رسانه ها می گیرند

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، محمد حسین یادگاری رئیس جهاد دانشگاهی در نشستی خبری، گفت: دشمنان ایران سعی دارند با کم خریدن نفت بر زندگی مردم تاثیر بگذارند، درصورتی که دلیل عمده نارضیاتی مردم به دلیل عدم برنامه‌ریزی و مدیریت درست است.

یادگاری با اشاره به اعلام همکاری جهاد دانشگاهی در امور سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: جهاد دانشگاهی بارها و بارها به تمام مسئولان کشور اعلام کرده است که در زمینه‌های علمی می‌تواند وارد شود و مشکل عدم برنامه‌ریزی و مدیریت درست را برطرف کند.

وی در ادامه بیان کرد: هم اکنون زمان آن فرا رسیده است که از نیروهای متخصص داخلی استفاده کنیم و تمام نهادها باید به نیروهای داخلی اعتماد کنند و از توانایی‌های علمی و محصولات نیروهای داخلی در تمام زمینه‌ها بهره ببریم.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: در نقشه جامع علمی کشور آمده است که باید به نیروهای داخلی بخصوص در زمینه‌های تولید و پژوهش علمی توجه بشود.

یادگاری گفت: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در سراسر کشور چشمگیر است و با توجه به اعتماد روسای دانشگاه‌ها و استاندارها، توانسته‌ایم نقش موثری در زمینه اقتصادی داشته باشیم.

وی با اشاره به توانایی‌های جهاد دانشگاهی در زمینه حماسه سیاسی، گفت: جهاد دانشگاهی یکی از بازوهای شورای عالی انقلاب فرهنگی است و به همین دلیل برای انتخابات و حضور حداکثری ملت کارها و اقدامات زیادی انجام شده است.

رئیس جهاد دانشگاهی درباره عدم حمایت از فرد یا گروه خاصی گفت: جهاد دانشگاهی حمایت از فرد، گروه یا دسته‌ای را دنبال نمی‌کند، بلکه تفکرات کاندیداها را بیان می‌کند و تصمیم گیری نهایی در اختیار ملت است.

وی در ادامه افزود: برای خلق حماسه سیاسی و توسعه حماسه اقتصادی با توجه به تجربه ۳۲ ساله عمل می‌کنیم و می‌توانیم کارهای مثبتی انجام بدهیم.

* ۶۵ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند

رئیس جهاد دانشگاهی گفت: با توجه به نظرسنجی که انجام دادیم، ۶۵ درصد مردم در انتخابات شرکت می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضور مردم در انتخابات براساس نظرسنجی صورت گرفته به دلیل رفع مشکلات و معضلات داخل کشور است و حضور در انتخابات را یک وظیفه شرعی می‌دانند.

یادگاری در پایان اظهار کرد: ۵۸ درصد مردم بر اساس این نظرسنجی، اطلاعات مربوط به انتخابات را از رسانه‌های ملی دریافت می‌کنند.