مملکت در بحران نیست/ قوای سه گانه محکم و جدی برای حل مشکلات کشور ایستادند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 10336|13:42 - 1392/02/23
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار پارلمانیخبرگزاری فارس، عباس پاپی‌زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی صبح امروز دوشنبه خانه ملت و در جریان بررسی مواد مربوط به صندوق توسعه ملی در بودجه 92، در تذکری با استناد به مواد 18 و 24 آیین نامه داخلی مجلس که در حفظ شان و منزلت مجلس تاکید و سوگند هئیت رئیسه برای رعایت بی طرفی در اجرای قانون آیین نامه داخلی را یادآوری می‌کند، خطاب به با هنر که ریاست جلسه را بر عهده داشت، گفت: زمانی که عملکرد هئیت رئیسه زیر سوال است، باید تذکر دهیم تا مجلس در مسیر اصلی خودش قرار گیرد.

وی افزود: امروز آقای کوچک زاده تذکری را مطرح کرد که فکر می‌کنم مجموعه مجلس متوجه این تذکر نشد.

پاپی زاده با تاکید بر اینکه امروز کشور ما در مرحله خطیری از دوران زندگی خودش را طی می‌کند، گفت: زمانی که آقای کوچک‌زاده می‌گوید اصل منابع صندوق توسعه ملی مورد خطاب است نه درآمد بودجه 92، باید به این موضوع توجه کنیم که مهمترین وزارتخانه در سال جاری که به نام سال حماسه اقتصادی نامگذاری شده، وزارت جهاد کشاورزی است، چطور می‌شود که از منابع صندوق توسعه ملی برای بخش کشاورزی استفاده نشود!

پاپی‌زاده با یاد آوری اینکه خصوصی ترین بخش اقتصاد کشور، کشاورزی است، گفت: موضوع امنیت ملی و امنیت غذایی است، وقتی در تحریم شدید قرار داریم باید بتوانیم مایحتاج غذایی خودمان را در داخل کشور تامین کنیم.

وی تصریح کرد: 13 میلیارد تومان از کشور خارج شده است، میزان وابستگی کشور به خارج افزایش یافته است و کشور ما به شدت آسیب پذیر شده است، هم اکنون در جنگ اقتصادی قرار داریم، بهتر است نمایندگان با اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی موافقت و این مشکل را حل کنند.

در ادامه این جلسه محمد رضا باهنر نائب رئیس دوم مجلس که در غیاب لاریجانی ریاست ساعتی از صحن علنی را بر عهده داشت، گفت: این که گفته می‌شود مملکت در بحران است اصلا چنین خبری نیست، هیچ مشکلی نداریم، قوای سه گانه محکم و جدی ایستاده اند و مشکلات را حل می‌کنند.

وی افزود: مطلب مورد نظر شما مبنی بر اختصاص 10 درصد از منابع صندوق توسعه ملی به بخش کشاورزی در مجلس مورد رسیدگی قرار گرفت اما نمایندگان به آن رای نداده اند، از صبح امروز تا کنون تمام پیشنهاداتی که مربوط به تبدیل دلار به ریال بود، پس از بحث و بررسی تنها 65 درصد نمایندگان رای موافق می‌دادند و بنده در این موضوع دقت کردم که تعداد کثیری از نمایندگان به این مطلب رای نمی‌دادند.

باهنر با ذکر این نکته که ممکن است بخشهای مختلف کشور دارای مشکلاتی باشند، اما این مشکلات باید حل شود، گفت: بنده هم در یک مواقعی اقتصاد را متوجه نمی‌شوم و ادعا هم ندارم، ممکن است مسئولان به یکدیگر منتقد باشند ولی وقتی تنها 60 درصد از نمایندگان به مسئله تبدیل ارز به ریال رای می‌دهند، این بدان معنا است که نمایندگان قبول ندارند، بهتر است برخی از مطالب از تریبون مجلس مطرح نشود، چرا که به مصلحت کشور نیست.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد