معاون احمدی نژاد: دولت هیچ گزینه ای در انتخابات ندارد/ دولت مجری انتخابات است و باید بی طرف باشد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 10347|13:47 - 1392/02/23
نسخه چاپی
 
به گزارش خبرنگارسیاسی مشرق، موضوع حمایت رئیس جمهور از کاندیدایی خاص، در روزهای اخیر مورد توجه رسانه ها و کارشناسان سیاسی قرار گرفته است.

موضوعی که تا روزهای گذشته از سوی دولت و شخص رئیس جمهور تکذیب می شد ولی روز شنبه احمدی نژاد به همه این شایعات پایان داد و دست در دست رئیس دفتر سابقش وارد ستاد انتخابات کشور شد و با کاندیدای محبوبش عکس یادگاری هم گرفت.

بنابر این گزارش ولی لطف الله فروزنده معاون رئیس جمهور امروز در گفتگو با تسنیم در پاسخ به این سوال که "با توجه به نامزدی آقایان محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور، اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد و صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی، رامین میهمانپرست دیپلمات وزارت خارجه در انتخابات ریاست جمهوری، آیا دولت برای ریاست جمهوری یازدهم گزینه‌ای دارد یا خیر؟" پاسخ جالبی داد.

وی گفت: دولت برای انتخابات ریاست جمهوری هیچ گزینه‌ای ندارد و قانوناً هم نمی‌تواند داشته باشد وهمکاران ما که ثبت نام کردند، شخصاً ثبت نام کرده‌اندو اگرافرادی هم از جمع دولت  ازاین افراد حمایت کرده اند، آن هم نظر شخصی خودشان بوده است. لذادولت قانوناً  سازوکاری که از این افراد حمایت کند، ندارد.

معاون رئیس جمهور البته در ادامه تاکید کرده: دولت مجری انتخابات است و باید تمام تلاشش این باشد که بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کند و هیچ گزینه ای در انتخابات ریاست جمهوری ندارد.

وی در پاسخ به این سوال که «آیا این موضوع در جلسه هیئت دولت مطرح گردیده است یا خیر؟ » یادآور شد: این موضوع در دولت نیز مورد بحث و تاکید قرار گرفت که دولت هیچ گزینه خاصی در انتخابات ندارد.

معاون احمدی نژاد افزود: دولت مجری انتخابات است و باید تمام تلاشش این باشد که بی‌طرفی خود را در انتخابات حفظ کند. 

لطف‌زاده فروزنده تأکید کرد: دولت هیچ  گزینه‌ای در انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد و اساساً نمی‌تواند هیچ گزینه‌ای داشته باشد چرا که طبق قانون و همچنین فرمایشات رهبر معظم انقلاب، حمایت قوای سه‌گانه از کاندیداها غیرقانونی و غیرقابل قبول است.

اظهارات معاون رئیس جمهور از جهات مختلف تعجب آور به نظر می رسد اما راه ساده ای برای درست یا غلط بودن این مواضع وجود دارد که در ادامه می آید:









نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد