زاکانی : انتخاب مطهری به عنوان سخنگوی ستاد هاشمی کاملاً حساب شده است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 10541|19:47 - 1392/02/23
نسخه چاپی

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به انتخاب مطهری از سوی هاشمی به عنوان سخنگوی ستادش گفت: انتخاب مطهری نشانه توجه هاشمی به سبد رای اصولگرایان است.

به گزارش  تسنیم، علیرضا زاکانی کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری عصر امروز دوشنبه در حاشیه نشست دانشجویی خود در دانشگاه الزهراء درباره کاندیداتوری هاشمی و مشایی و واکنش و عملکرد اصولگرایان در برابر این دو جریان گفت: بنده معتقدم نامزدهای اصولگرایان که بعد از تایید شورای نگهبان در صحنه هستند، باید اولویت اولشان حفظ جهت‌گیری کشور باشد و در صورتی که این جهت‌گیری به تهدید افتاد، به سمت وحدت روند و بهترین نامزد را برای مقابله با هاشمی انتخاب کنند.

وی در پاسخ به سوال دیگری در‌باره اینکه چه کسانی در روند تایید صلاحیت‌ها مخالفت‌‌هایی با نتایج تایید صلاحیت‌ها خواهند داشت، گفت: گروه‌هایی که خودشان را فراتر از قانون می‌دانند و قانون‌شکنی حضور آنان را در قدرت تأمین می‌کنند نه قانونمداری.

وی افزود: قانون فصل‌الخطاب است‌ البته ورود شورای نگهبان درباره احراز صلاحیت است نه نفی صلاحیت و باید احراز کنند که این اشخاص توانمندی‌هایی برای این سمت وجود دارد و صلاحیت‌شان احراز شود.

زاکانی تصریح کرد: کسی که دنبال آسیب و تشکیک باشد، می‌خواهد از قانون عبور کند.

وی در پاسخ به خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا حضور افراد جدید مانند آقای جلیلی و حضور هاشمی و مشایی اصولگرایان را برای رسیدن به یک نامزد واحد در انتخابات آتی تشویق نمی‌کند؟، گفت: این امری فراتر از افراد است یعنی ضرورت است و ضرورتی که فراتر از افراد است.

زاکانی خاطرنشان کرد: با حضور رقبایی که مخالف جهت‌گیری اصولگرایی کشو رهستند و با هم نامزد واحدی را وارد عرصه خواهند کرد، ما باید زمینه را ‌مهیا کنیم که نامزدهای اصولگرایی هم به سمت وحدت حرکت کنند.

این نماینده مجلس تاکید کرد: بنده به سهم خودم در این بین تلاش می‌کنم تا این ظرفیت را ایجاد کنم و البته این مسئله‌ای تفاهمی بین نامزدهاست که باید ایجاد شود.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه در صورت موفقیت شما آیا از کابینه فعلی و آقای جلیلی استفاده می‌کنید؟ گفت: من در کابینه تلاش می‌کنم بر اساس شایستگی افراد را انتخاب کنم و اگر این لطف شامل حال من شد، براساس شایستگی وزرا، معاونان، استانداران و مدیران خود را انتخاب می‌کنم نه با توصیه دیگران.

وی تاکید کرد: معتقدم کسی را در این جایگاه‌ها باید انتخاب کنم که منشاء تحول باشد.

وی درباره اینکه نامزد ‌اصولگرایان چه کسی باید باشد؟ گفت: نامزد اصولگرایان باید کسی باشد که در آن مقطع خاص از بالاترین ظرفیت در رقابت با هاشمی برخوردار باشد و در این مسیر نامزدهای اصولگرایی برای رسیدن به این مسئله باید تلاش کنند.

زاکانی در پاسخ به سوال دیگری درباره انتخاب مطهری به عنوان سخنگوی ستاد هاشمی نیز گفت: این کار کاملاً حساب شده است.

وی افزود: الان با حضور ایشان رسانه‌های خارجی ذوق‌زده شده‌اند و مخالفان اصولگرایی پشت سر ایشان قرار خواهند گرفت. 

زاکانی با بیان اینکه هاشمی با این انتخاب نشان داد که ایشان نیم نگاهی هم به بخش اصولگرایان دارد، تصریح کرد: او تلاش می‌کند از سبد رای اصولگرایان استفاده کند. 

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: اگرهمه ظرفیت اصولگرایی را آنگونه که من شناخت دارم در مقابل ایشان بگذاریم، موفق نخواهد شد‌ اما وی به تفرقه اصولگرایان امیدوار است و‌ امید دارد در شرایط تفرقه اصولگرایان به نتیجه برسد. 

زاکانی در پایان تاکید کرد: در این بین نیاز به عقلانیت بالا و استفاده از ظرفیت اصولگرایان باید مورد توجه آنها قرار گیرد و دور هم جمع شوند تا مسیری را برای رسیدن به وحدت را در پیش گیرند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد