گروه سلامت امروله

یک خواب راحت بارعایت نکات مناسب

کد خبر: 13534|00:43 - 1392/03/01
نسخه چاپی
 یک خواب راحت بارعایت نکات مناسب
دکتر سهیلا صمد زاده با توصیه به اینکه به هنگام خواب روی شکم نخوابید، گفت: اگر به پشت می خوابید بهتر است یک بالش زیر زانوها قرار گیرد تا قوس کمر را کاهش دهد و یا اگر به پهلو می خوابید یک بالش کم ارتفاع بین زانوها قرارداده و پاها را کمی به داخل شکم خم کنید.

وی افزود: نوع تشکی که برای خوابیدن استفاده می شود بسیار مهم است. تشکهای نرم و یا خیلی سفت مناسب نیستند. بهترین زیرانداز آنهایی هستند که مثل تشکهای پنبه ای و ترجیحاً تشکهای طبی سفتی متوسطی دارند  .

این استادیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص  صندلی مناسب برای نشستن نیز گفت: بهترین صندلی با پشتی صاف و دارای قوس محافظ کمر برای گودی کمر است.

وی گفت: کسانیکه در محیط کار بمدت طولانی سرپا می ایستند بهتر است سر را بالا نگهداشته و شکم را بداخل بکشند.

صمدزاده همچنین توصیه کرد که برای بلند کردن اجسام، به جای خم شدن از کمر، از زانوهای خود کمک بگیرید، زانوها را خم کرده و جسم مورد نظر را که کاملاً نزدیک بدن قرار دارد به آرامی بلند نمایید.

وی همچنین در خصوص ویژگیهای کفش مناسب، گفت: کفش های پاشنه بلند با تغییر مرکز ثقل بدن، فشار زیادی به کمر وارد می کنند، لذا بهتر است از کفش هایی که پاشنه کوتاهتر دارند (ترجیحاً 3 سانتیمتر) استفاده شود.

این متخصص افزود: از کیف دستی سبک استفاده کنید و بهتر است که بند بلندی داشته و آن را روی شانه مخالف بیندازید تا وزن آن در بدن پخش شود.

وی در ادامه گفت: اصلاح وضعیت زندگی در بیماران مبتلا به کمردرد بسیار اهمیت دارد، زیرا در صورت عدم رعایت آنها عود کمردرد بسیار زیاد است.

وی با بیان اینکه اکثر کمر دردها قابل پیشگیری هستند، گفت: در حقیقت باید بدانیم چگونه از ایجاد فشار زیاد به کمر جلوگیری نماییم تا کمر تحت فشار بیش از تحملش قرار نگیرد.

این متخصص طب فیزیکی و توانبخشی گفت: یکی از راه های پیشگیری از کمردرد، جلوگیری از افزایش قوس کمر است. قوس کمر بیش از حد می تواند فشار وارده به ستون فقرات را افزایش دهد و ایجاد درد نماید./

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد