وبلاگ خبرصحنه

هزینه های پنهان تبلیغات انتخاباتی از کجا می آیند؟

کد خبر: 15851|22:10 - 1392/03/07
نسخه چاپی
هزینه های پنهان تبلیغات انتخاباتی از کجا می آیند؟
در هر انتخابات شخصی می تواند بیشترین آرا را بدست آورد که در زمینه تبلیغاتی ( بنر ، پوستر ، تیزر ، پیامک و ... )خوب عمل کند. اما به چه قیمتی؟ هزینه بسیار زیاد این تبلیغات از کجا می آید شاید پرسش این سوال برای همه ما مطرح شده باشد یا اصلا ممکن است به آن فکر نکرده باشیم.
در آینده هم که 2 نوع انتخابات  ریاست جمهوری و شورا ها را داریم توجه به این سوال بیش ازپیش بیشتر مطرح می شود و در صورت پاسخ به این پرسش در مورد شخصی خاص آراء  مردم نسبت به آن تغییر پیدا می کند.
استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغات و صرف هزینه بیت المال از نظر شرعی با مشکل مواجه است و بر اساس قانون کاندیداها نباید برای هزینه های تبلیغاتی خود از امکانات و بودجه های دولتی استفاده کنند.
مقام معظم رهبری نیز روز گذشته، در مراسم میثاق پاسداری در دانشگاه امام حسین(ع) بر این مسئله تاکید داشتند.
ایشان تصریح کردند: “رفتار داوطلبان در ریخت‌وپاش و خرج و تبلیغاتِ زیاد از اندازه‌ى لازم میتواند ماها و آحاد مردم را نسبت به آنچه که بعداً پیش خواهد آمد، آگاه و هشیار و بیدار کند. آن کسى که یا از بیت‌المال هزینه میکند، یا از پول مشتبه به حرامِ بعضى‌ها استفاده میکند، نمیتواند اطمینان مردم را جلب کند؛ به این چیزها خیلى باید توجه کرد.”
همانطور که مقام معظم رهبری بیان کردند استفاده نامزدها از بیت المال جهت انتخابات باعث می شود که مردم اعتماد خود را نسبت به انان از دست بدهند
از سوی دیگر کاندیداها نباید برای مطرح کردن خود به دیگران بی احترامی کنند و آب به آسیاب دشمن بریزند.
همه کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا با صداقت جلو بیایند که صداقت نمونه یک کاندیدای اصلح و مورد قبول مردم است

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد