از جانب اصلاح طلبان احساس خطر نمیکنیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 15904|23:13 - 1392/03/07
نسخه چاپی
به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت الاسلام والمسلمین رجبی در حاشیه دیدار سعید جلیلی با آیت الله مصباح یزدی در جمع خبرنگاران گفت: در این دوره از انتخابات رقابت بین اصولگرایان است و اگر به دور دوم کشیده شود، قطعا دو اصولگرا با هم رقابت خواهند کرد.
وی افزود: از جانب اصلاح طلبان احساس هیچ خطری نمی کنیم و بحث اصلی میان اصولگرایان است.
قام مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: اگر جامعه مدرسین به این نتیجه برسد که ممکن است بین اصولگرایان تشتت ایجاد شود و تشتت ایجاد شده موجب شکست آرا و کاهش رای اصولگرایان بشود، قطعا سبب ایجاد اجماع روی یک کاندیدای خاص می شود.
وی افزود: در هیچ یک از انتخابات برگزار شده، جامعتین به طور مصداقی یک فرد واحد را انتخاب نکرده اند و شرایط به گونه ای رقم نخورده است که بشود به صورت متحد از یک فرد خاص حمایت کرد.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، درباره حمایت این تشکل از کاندیدای خاص برای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم گفت: در جامعه مدرسین مصوبه‌ای هست که در انتخابات ریاست جمهوری به صورت مصداقی وارد نشویم و جامعه براساس این مصوبه برای معرفی کاندیدای خاص برنامه‌ای ندارد، مگر اینکه تهدیدی از سوی غیراصولگرایان دیده شود که آن موقع وضع فرق می کند.
رجبی درباره دیدار آیت الله مصباح یزدی با جلیلی و حمایت آیت الله مصباح از آقای لنکرانی، تصریح کرد: آیت الله مصباح به تکلیف عمل می کند و نگران مقام و منزلت خودش نیست که ممکن است آسیب ببیند یا نه زیرا در راه اسلام باید هر مقام و حیثیتی را خرج کرد و مصرف کرد. هفته گذشته آقای جلیلی به قم آمدند و درخواست ملاقات با آیت الله مصباح را داشتند ولی وقت آیت الله مصباح یزدی کم بود و نظر ایشان بر این قرار گرفت که این دیدار یک وقت موسع و مناسبی برگزار شود که امروز میسر شد.
قائم مقام موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی درباره حمایت از لنکرانی، گفت: اگر صلاحیت لنکرانی احراز شده بود، از ایشان حمایت می‌کردیم کما اینکه این مساله اعلام شده بود.
وی افزود: جلیلی به این دلیل وارد عرصه انتخابات شد که مشخص شد لنکرانی در این عرصه نمی ماند و ایشان بعد از این اقدام به ثبت نام کرد.
قائم مقام موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی در ادامه درباره ویژگی‌های شخصیتی علامه مصباح یزدی تصریح کرد: علامه مصباح، بیشترین نقش را در دفاع از ارزش‌ها و در برابر شبیخون فرهنگی، پس از مقام معظم رهبری ایفا کرده است و اکنون، ایشان جبهه پایداری را به عنوان یک تشکل تاثیرگذار سیاسی، رهبری و هدایت می‌کند.
رجبی آیت الله مصباح را مطهری زمان دانست و افزود: شهید مطهری در مقابل تحجر در زمان خودش ایستادگی کرد و با تمام توان در این مبارزه به میدان آمده بود. ایشان در تبیین اندیشه‌های بنیادین اسلام، در زمان خودش نقش بنیادینی داشت و امروز آیت الله مصباح یزدی نیز در تبیین مباحث مورد نیاز اسلام در شرایط فعلی و در دفاع از ارزش‌های اسلامی مانند آن زمان شهید مطهری در میدان حضور دارد.
عضو جامعه مدرسین در ادامه، آیت الله مصباح یزدی را با شهید مظلوم بهشتی مقایسه کرد و گفت: یکی از ویژگی‌های شخصیتی شهید بهشتی مدیریت قوی و آینده نگری‌اش بود که این ویژگی در آیت الله مصباح نیز دیده می شود. زیرا ایشان مدیریت قوی‌ای داشته و در ابعاد مختلف دارای توان بالایی است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد