سولفورزدايی "پتروشیمی" نوری در مدار تولید

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16066|09:39 - 1392/03/08
نسخه چاپی
حمیدرضا رستمی، مدیرعامل مجتمع پتروشیمی نوری در گفتگو باخبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران،  با اشاره به این که طرح سولفورزدایی پتروشیمی نوری با هدف شیرین سازی LTE با ظرفیت ٨٩٤ هزار تن در سال آماده بهره برداری شده است، گفت: ارزش محصولات قابل فروش این طرح ٧١٧ میلیون دلار در سال است که می تواند به عنوان خوراک کوره های مایع واحدهای الفینی پتروشیمی جم مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل پتروشیمی نوری، کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و جنوب شرقی از عمده ترین مقاصد صادراتی محصولات پتروشیمی نوری به شمار می روند.

وي تصريح کرد: شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) به عنوان بزرگ ترین مجتمع تولیدکننده مواد آروماتیک در دنیا، نقش موثری در توسعه صنعت پتروشیمی ایران به ویژه در منطقه عسلویه دارد و محصولات اصلی آن در تولید پلی استرها، الیاف مصنوعی، رنگ ها، رزین ها، بطری های یک بار مصرف، نایلون و ترکیبات دارویی کاربرد دارند، ضمن این که محصولات فرعی مجتمع نیز به عنوان یکی از مهمترین خورا کهای واحدهای الفینی و همچنین قابل استفاده در صنایع پالایشگاهی نفت وگازوئیل سنگین است.

گفتنی است، محصولات اصلی این مجتمع پارازایلین، بنزن و ارتوزایلین است که در مجموع، میزان این محصولات سالانه بالغ بر یک میلیون و ٢٨٠ هزار تن می شود. محصولات سنگین(گازوئیل)، آروماتیک سنگین، راسینی، محصولات سبک و گاز مایع و نیز بنتان هم محصولات فرعی این مجتمع هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد