خروش حامیان مقاومت در قم / دکتر جلیلی: اکنون در پشت خیمه های دشمن هستیم / باید گامی بلند به نام تمدن سازی اسلامی را به جهان معرفی کنیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16078|09:50 - 1392/03/08
نسخه چاپی
به گزارشسرویس سیاسی پایگاه 598؛ گردهمایی بزرگ مقاومت رمز پیشرفت در قم شب گذشته با حضور پرشور و خورش حامیان مقاومت و سخرنانی دکتر جلیلی و استاد علیرضا پناهیان و همچنین مدیحه سرایی حاج مهدی سلحشور در مسجد امام حسن عسگری(ع) در قم برگزار گردید.

دکتر سعید جلیلی کاندیدای گفتمان انقلاب اسلامی در یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در این گردهمایی بزرگ گفت: امام(ره) پرچمی را بلند کرد و لبیک به ندای خداوند متعال داد و مردم قم به امام لبیک گفتند و سرآغاز حیات جدید برای کشور ما شدند.


وی با بیان این که ملت ما به این باور رسیده است که اگر به یک حیات برسد، به موفقیت خواهد رسید، اذعان داشت: امروز آنچه که باور قرآنی ما است، در تجربه هم عینیت پیدا کرده است. امام توانست فقه علمای گذشته را در بین جامعه آورده و ظرفیت بزرگی را آزاد کند.

سعید جلیلی با تاکید بر این که ما در شجره طیبه ای قرار داریم که ظرفیت های ما را آزاد کرده است، اذعان داشت: نگاه و رویکرد امام هر روز به شکلی موفق در انقلاب حفظ شده و رو به پیشرفت است.


این دیپلمات انقلابی با اشاره به این که باید در اقتصاد، سیاست و جامعه تجربه انقلاب حضور پیدا کند، بیان داشت: تجریه ایستادگی و مقاومت نظام در برابر تهدید ها و تجربه ارائه الگویی جدید به جهان را ما جمهوری اسلامی داریم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری افزود: ما در مرحله ای قرار داریم که باید گامی بلند به نام تمدن سازی اسلامی به جهان معرفی کنیم.

وی با اشاره به این که ما باید به دنیا نشان دهیم که با تفکر شیعی می توانیم تمدن قوی ارائه کنیم، اذعان داشت: بخش حقیقی و روح تمدن فرهنگی است که بر آن حاکم می شود.


ایشان وجه متمایز تمدن اسلامی را در این وجه دانست و تصریح کرد: اگر روح این بخش در جامعه منتشر شد، می تواند به بخش ابزاری وارد شود که وظیفه حوزه های علمیه است. بدون تعامل تنگاتنگ دولت و حوزه های علمیه نمی تواند تمدن اسلامی را به جهانیان نوید داد.

دکتر جلیلی با اشاره به زمانبندی تحقق عدالت، گفت: عدالت زمانی در شکل صحیح تحقق پیدا می کند که مبتنی بر درک صحیح در معرفت دینی باشد.

وی با اشاره به این که امام اسلام منهای روحانیت را قبول نداشت، گفت: اسلام منهای ولایت فقیه و روحانیت به فرجام نخواهد رسید.  امام اعتقاد داشت که اسلام ناب می تواند پیشرفت و تعالی اندیشه دینی را رقم بزند.

جلیلی با بیان این که من عمقا بر این باور هستم که اگر نظام اسلامی بدون این روح و محتوا و لو با شکلی از اسلام بخواهد حرکت کند، به پیشرفت واقعی نخواهد رسید، گفت: امام علی در نامه ای به مالک می نویسد که تقوا برای کارگزار حکومت اسلامی یک الزام است و نه یک خواهش.


پرچمدار گفتمان انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با اشاره به این که دشمنان به صراحت اعلام می کنند که امروز قدرت ایران به عنوان یک قدرت منطقه ای قابل انکار نیست، گفت: دشمنان این قدرت رابه اندازه ای می دانند که با قدرت های جهانی هم آوردی می کند که حاصل اندیشه دینی و پشتیبانی مردمی انجام گرفته است.

وی ادامه داد: برخی می‌خواهند موفقیت ملت ایران را نادیده گرفته و ما را در شعب ابیطالب بدانند در حالی که مردم ایران در پشت خیمه‌های دشمن هستند و نباید برخی اشخاص با تحلیل‌های غلط، ظرفیت ملت ایران را اشتباه جلوه دهند.

ایشان افزود: 12 خرداد سال 88 نامه ای به آژانس هسته ای نوشته و گفته شده بود که طبق تعهدات باید به ما سوخت هسته ای برای راکتور تهران نیاز داریم و باید به ما تحویل دهید که کاملا صلح آمیز است و 850 هزار بیمار از محصولات پزشکی آن استفاده می کنند.


دبیر شورای عالی امنیت ملی در ادامه گفت: کشورهای مذاکره کننده به ما گفتند که سوخت 20 درصد نمی دهیم مگر این که شما تمام فعالیت های هسته ای را تعلیق کنید و ما در برابر صحبت های آنان گفتیم که اگر سوخت را به ما ندهید ما آن را تولید می کنیم.

سعید جلیلی با اشاره به این که اندیشه دینی ظرفیتی را در کشور ما آزاد کرد، اذعان داشت: یکی از ظرفیت های بزرگ شهید شهریاری بود که به تنهایی برای این کار اقدام کرده و این ماموریت بزرگ را به تنهایی انجام داد. دشمنان دیر متوجه شدند و او را به آرزوی دیرینه خود رساندند ولی سوخت با مقاومت ملت تولید شده بود.


ایشان با اشاره به این که امروز تولید سوخت 20 درصد گرویی در دست ما می باشد، خاطرنشان کرد: معادله پس از چند سال عوض شده و امروز دشمنان می گویند که در ازای چیزی که به شما می دهیم، سوخت 20 درصد را تولید نکنید.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان این که گفتگو برای کشور تولید اقتدار نکرده است، گفت: چیزی که تولید اقتدار کرده است، اندیشه و باور چنین کسانی هستند که حاضرند برای آن جان خود را فدا کنند.

وی افزود: این که دشمنان نمی توانند فکر تعرضی را به کشور ما بکنند، به خاطر مقاومت مردم در دفاع مقدس می باشد.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به این که دفاع از حقوق هسته ای دفاع از حق هسته ای نیست، گفت: دفاع از حق هسته ای، دفاع از تمام حقوق ملت ایران است و دشمنان باید بفهمند که نباید کوچکترین فکری در رابطه با حقوق ملت ایران بکنند.

دکتر جلیلی با تاکید بر این که ما باید بدانیم نقطه ای که در آن قرار داریم، در چه مختصاتی است، گفت: امروز نمونه ای جدید از تمدن اسلامی ظهور پیدا کرده است و تا به امروز پیشرفت های بزرگی رسیده ایم که بر مبنای اعتقاد مردم به اندیشه دینی بوده است.

ایشان با اشاره به این که برخی می خواهند ملت ایران را در وضعیت سخت و مشکل معرفی کنند، گفت: نباید کسانی با تحلیل های غلط، ظرفیت های ملت را مشوه نشان دهند و مقاومت های ما قابل تکثیر در همه عرصه ها است. اگر ساختار متناسب با این گفتمان را بیابیم، می توانیم پیشرفت های بزرگی برسیم.

این دیپلمات انقلابی با اشاره به این که دولت و رئیس جمهور باید تمام ساختار و سازوکارهای حاکم بر این ساختار را در جهت فرهنگی فعال سازد، گفت: اگر تمام استعدادهای دولت در بخش های مختلف با نگاه کمک به ظهور و بروز اندیشه دینی ببیند، قدرتی تولید خواهد شد که قدرت هسته ای در برابر آن ناچیز است.

وی در پایان افزود: رسالت حوزه های علمیه آمادگی نرم افزار تمدن اسلامی و وظیفه دولت اسلامی انتشار این نرم افزار در سطح گسترده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد