شعار دولتم تقوا و تدبیر خواهد بود/ حضور مردم در صحنه سرمایه بزرگی است

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16267|22:18 - 1392/03/08
نسخه چاپی

به گزارش خبرنگار حوزه احزابخبرگزاری فارس، غلامعلی حدادعادل نامزد ریاست جمهوری یازدهم ظهر امروز چهارشنبه در جمع جبهه حماسه‌سازان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در روزهای حساسی قرار داریم، انتخاباتی در پیش است که حداقل برای 4 سال مسیر قوه مجریه را ترسیم می‌کند و ملت در یک آزمون خطیر برای انتخاب فرد مناسب قرار گرفته است.

نامزد ریاست جمهوری یازدهم تصریح کرد: این انتخابات باید به نحوی باشد که رئیس‌جمهور آینده نقاط قوت رئیس‌جمهور قبلی را داشته و ضعف‌های او را نداشته باشد، در مقیاس بزرگتر باید رئیس‌جمهور کسی باشد که تلاش کند نقاط قوت انقلاب را بیشتر و مشکلات آن را کمتر نماید.

وی با تاکید بر اینکه برای انتخاب درست باید درک درستی از واقعیت انقلاب اسلامی داشته باشیم، افزود: باید بدانیم انقلاب اسلامی در داخل و خارج از کشور در عرصه جهانی چه کرده و چه دستاوردهایی داشته و انقلاب ما باید چه دستاوردهایی داشته باشد.

حدادعادل با تاکید بر اینکه انقلاب ما توانست الگویی از حکومت دینی ارائه دهد، یادآور شد: این در حالی است که دنیای غرب از رنسانس به بعد حداقل 500 سال بود که دوران حکومت دینی را پایان یافته اعلام می‌کرد؛ هر وقت صحبت از حکومت دینی می‌شد بلافاصله آن را متعلق به قرون وسطی می‌دانستند و این تصور غلطی بود که در اروپا وجود داشت.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی آمد و یک بار دیگر نشان داد که نه تنها حکومت دینی در دوران ما ممکن است بلکه ضروری است، گفت: در این 34 سال این حکومت با دینی بودن خود بنای حکومت غیر دینی و سکولاریسم را به چالش کشید و اثبات کرد، گرفتاری‌های بشر ناشی از دوری از خداوند و دین است.

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: در این انقلاب نشان داده شده که یکی از مهمترین دستاوردها، استقلال کشور، نفی سلطه‌پذیری و قطع دست بیگانگان است؛ در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران مستقل‌ترین کشور سیاسی جهان است، هیچ دشمنی نمی‌تواند ادعا کند ایران مستقل نیست، چرا که در این صورت به حرف او می‌خندند و کسی قبول نمی‌کند.

حدادعادل با تاکید بر اینکه بدون حضور مردم در صحنه و فداکاری آنها، رشد کشور بعید است، افزود: این فداکاری یک سرمایه بزرگ به شمار می‌رود که در این انقلاب به دست آمده و اهمیت حضور مردم بیشتر از نفت و ثروت‌های طبیعی است.

حدادعادل یادآور شد: این انقلاب نشان داده نسلی را تربیت کرده که وفادار به آرمان‌های نظام و انقلاب هستند؛ اگر پیشرفت‌های علمی و صنعتی و دستاوردهای انقلاب اسلامی نبود، و اینکه ملت ایران روی پای خود نمی‌ایستاد شاهد چنین رشد علمی و صنعتی نبودیم.

 

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه نباید تاثیر انقلاب اسلامی را در فضای سیاسی بین‌المللی نادیده بگیریم، یادآور شد: از بهمن سال 57 تاکنون عمده اتفاقاتی که در منطقه و جهان اسلام روی داده است با واسطه یا بی‌واسطه تحت تاثیر انقلاب اسلامی ایران است.

 

حدادعادل با بیان اینکه مسئله‌ای در منطقه قابل حل و فصل نیست مگر اینکه ایران در آن حضور داشته باشد، گفت: این مسئله عظمت ملت ایران و انقلاب اسلامی را نشان می‌دهد.

 

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با تاکید بر اینکه رئیس‌جمهور آینده باید کسی باشد که نقاط قوت را عمیقا درک کرده و کشور را به نحوی اداره کند که بتواند قدرت‌ها را افزایش دهد، گفت:‌بنده تاکید می‌کنم رئیس‌جمهور کسی نیست که از او انتظار برود در همه امور تخصص دارد بلکه باید هماهنگ کننده نیروها با توجه به اهداف و مبانی انقلاب اسلامی باشد و اینکه نیروهای متدین و وفادار به انقلاب به صورت هم‌افزا در اداره کشور سهیم باشند.

 

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید با خرد خود کشور را اداره کند،‌افزود: رئیس‌جمهور موفق کسی است که بتواند از داشتن متخصصان استفاده کرده و بداند در کجا باید بر اساس چه کار کارشناسی تصمیم بگیرد.

 

حدادعادل یادآور شد: بنده اگر موفق به تشکیل دولت شوم شعار دولتم تقوا و تدبیر خواهد بود چون معتقدم با این دو رکن اساسی مشکلات ما قابل حل است؛ باید افرادی را در دولت وارد کنیم که متقی، پاک‌دست و دارای تدبیر لازم باشند چرا که بدون داشتن تخصص و تجربه نمی‌توان در این عرصه موفق بود.

 

این نامزد ریاست جمهوری یازدهم با بیان اینکه رئیس‌جمهور باید از وزرای باتقوا استفاده کند، گفت: فرد باتقوا زیر دست افراد بی‌تقوا نمی‌رود همچنین این روند در خصوص تدبیر افراد نیز صادق است.

 

حدادعادل با بیان اینکه رئیس‌جمهور موفق کسی نیست که مجلس را مقابل خود بداند، اظهار داشت: مجلس یک ظرفیت کارشناسی ارزنده‌ای در کنار دولت است.

 

وی با بیان اینکه باید قوای سه‌گانه با یکدیگر تعامل سازنده داشته باشند، گفت: مبارزه با مفاسد اقتصادی و مباحث مربوط به سیاست خارجی از عمده مواردی است که باید به آنها توجه کرد؛ امروز عمده مشکلات مردم مشکلات اقتصادی است که ما برای حل این مشکلات برنامه‌های مدونی را ترتیب داده‌ایم.

 

حدادعادل در پایان خاطرنشان کرد: بنده تاکید می‌کنم اگر موفق به تشکیل دولت شدم تجربه ام در مجلس و در تعامل بین دو قوه به کمکم می آید؛ اگر موفق به تشکیل دولت شوم، دولت بنده دولتی است که برنامه کاری خود را بر اساس اسناد بالادستی نظام و بویژه رهنمودهای مقام معظم رهبری طراحی می‌کند. بنده با آشنایی که با افکار مقام معظم رهبری دارم که در عرصه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی تلاش می‌کنم برنامه دولتم اجرای رهنمودهای رهبری باشد و از خدا خواسته‌ام در هر حال بین آنچه من انجام می‌دهم با رهنمودهای رهبری زاویه‌ای وجود نداشته باشد و این هم خیر فردی هم خیر جمعی ما را در برمی‌گیرد.

انتهای پیام/

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد