ارتش سوریه کنترل ۸۵ درصد «القصیر» را در دست دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16277|22:25 - 1392/03/08
نسخه چاپی

«احمد منیر»، استاندار حمص در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری فارسدر دمشق تاکید کرد که نیروهای ارتش سوریه عملیات نظامی خود علیه گروه‌های مسلح در شهر «القصیر» در ریف حمص در غرب سوریه را ادامه می‌دهند و هم اکنون ارتش سوریه بر 85 درصد مناطق این شهر تسلط و کنترل آن را در دست دارد، به ویژه آنکه این شهر تا چندی پیش مهمترین و اصلی‌ترین پناهگاه گروه‌های مسلح در ریف حمص به شمار می‌آمد.

منیر همچنین گفت: ارتش سوریه به پیشروی خود در بخش شمالی شهر القصیر ادامه می‌دهد، به ویژه آنکه این بخش از جمله خطرناک‌ترین مناطق شهر حمص به شمار می‌آید که گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در آن گرد آمده و تمرکز کرده‌اند.

استاندار حمص در توضیح منطقه شمالی شهر القصیر گفت: منطقه شمالی القصیر متشکل از چندین منطقه اصلی و مهم مانند منطقه «الضبعه» است که در آن فرودگاه نظامی الضبعه قرار دارد و همچنین مناطق «عرجون» و «البویضة شرقیة» که هم اکنون گروه‌های تروریستی و عناصر مسلح در آن متمرکز شده‌اند و این مناطق کانون و مرکز ارسال کمک‌های نظامی و نیروی انسانی مسلح به شهر القصیر به شمار می‌آید.

احمد منیر در ادامه افزود: هم اکنون درگیری‌ها در منطقه الضبعه بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های تروریستی در جریان است و طی آن نیروهای ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در فرودگاه نظامی الضبعه را هدف قرار داده و منهدم کردند و موفق شدند، یکی از گروگان‌های مجاری را در این فرودگاه از بند گروه‌های تروریستی آزاد کند. همچنین در جریان درگیری‌های روی داده شمار زیادی از عناصر مسلح کشته شدند که در میان آنها تروریست‌هایی با تابعیت‌های عربی و خارجی نیز مشاهده می‌شدند.

وی تاکید کرد که درگیری‌ها در منطقه شمالی شهر القصیر بسیار شدید و سخت است، به ویژه آنکه گروه‌های تروریستی تمام نیروها و توان خود را در این منطقه متمرکز کرده‌اند، اما ارتش سوریه موفق شد، گروه‌های تروریستی را در منطقه شرقی شهر القصیر محاصره و راه‌های کمک و امداد رسانی آنها را با به دست گرفتن کنترل تمام راه‌های ورود سلاح و خروج عناصر مسلح به شهر القصیر را مسدود کنند.

منیر افزود: واقعیت دیگر این است که پس از موفقیت ارتش سوریه در اجرای مرحله اول عملیات شهر القصیر و به اجرا گذاشته شدن سریع مرحله دوم عملیات القصیر روحیه گروه‌های تروریستی به خصوص در شهر القصیر به طور کامل از بین رفته و موجودیت آنها به خطر افتاده است.

استاندار حمص با اشاره به اینکه حضور گروه‌های تروریستی با وجود حجم بسیار سلاح‌های پیشرفته‌ای که در اختیار دارند، رو به کاهش گذاشته است، گفت:‌ نیروهای ارتش سوریه در مبارزه و نبرد خود علیه گروه‌های تروریستی در القصیر تاکتیک دقیق و قابل اعتمادی را به اجرا گذاشتند که در دور زدن منطقه «الحمیدیه» و تسلط بر آن نمود پیدا می‌کند. به این ترتیب منطقه الحمیدیه از شهر القصیر جدا شد و ارتش سوریه پس از آن اقدام به جدا کردن مناطق دیگر شهر القصیر از پیکره اصلی شهر که گروه‌های تروریستی در آن حضور داشتند، کرد و به این طریق هدف نظامی استراتژیک بسیار مهمی را در نبرد القصیر با تنگ کردن حلقه محاصره بر گروه‌های تروریستی محقق کرد و آنها را با این حقیقت مواجه کرد که عمیق استراتژیک خود را از دست داده و دیگر راهی برای آنها جهت ورود کمک‌های نظامی و عناصر مسلح باقی نگذاشت.

استاندار حمص سخنان خود را با این گفته به پایان رساند که موفقیت ارتش سوریه موجب تعیین سرنوشت نبرد القصیر به واسطه ارتش سوریه شد و به زودی ارتش سوریه تمام مناطق شهر القصیر را به تصرف و کنترل خود در خواهد آورد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد