شکایت مدیر مسئول صراط از دبیر کمیته فیلترینگ

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16627|16:29 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارش مشرق، علی غفاریان مدیر مسئول پایگاه خبری صراط پس از رفع فیلتر این سایت خبری در گفتگو با مهر اظهار داشت: با عنایت ویژه ریاست محترم قوه قضائیه آیت الله آملی لاریجانی و دادستان کل کشور، پایگاه خبری صراط پس از شش روز در ساعات پایانی شب گذشته رفع مسدودیت شده و مجددا در معرض دید مخاطبان قرار گرفت .

وی اضافه کرد: در اینجا جا دارد از پیگیری های صورت گرفته نمایندگان محترم مجلس و حمایت رسانه ها در روزهایی که صراط نیوز فیلتر شده بود تشکر و قددارنی کنم .

مدیرمسئول صراط نیوز با تاکید بر اینکه شبهات بسیاری در ماجرای مسدودیت ناگهانی سایت صراط توسط کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه وجود دارد گفت: با توجه به اینکه پایگاه خبری صراط به عنوان یک نشریه الکترونیک در تاریخ 5/10/91 از هیات نظارت بر مطبوعات مجوز دریافت کرده است از همین رو به دلیل اقدام فرا قانونی کمیته فیلترینگ در مسدود کردن صراط از آقای خرم آبادی دبیر این کمیته شکایت کرده و پرونده شکایت از وی به شعبه چهارم دادسرای فرهنگ و رسانه ارجاع داده شده است .

غفاریان خاطرنشان کرد: این نکته لازم به یادآاوری است که با وجود فیلترینگ 6 روزه سایت صراط هنوز هیچ اتهامی به بنده تفهیم نشده و همچنان منتظر شنیدن دلایل این محاکمه آنی و مسدودیت سایت در آستانه رقابتهای انتخاباتی هستیم .

مدیر مسئول صراط در ادامه اظهار داشت: دبیر کمیته فیلترینگ در مصاحبه ای مدعی شده است که صراط مردم را به عدم شرکت در انتخابات تشویق و علیه شورای نگهبان و انتخابات تشویش اذهان عمومی کرده و مجازات شلاق را هم برای مدیر سایت در نظر گرفته است . در اینجا باید متذکر شد که در جمهوری اسلامی دادگاه محل رسیدگی به تظلمات و تعیین مصادیق مجرمانه است نه افراد در غیر اینصورت سنگ روی سنگ بند نمی شود .

بیان این ادعا در حالی است که پیش تر رهبر معظم انقلاب فرموده بودند: مطرح کردن اتهام اثبات نشده اقدامی خلاف قانون، خلاف شرع و اخلاق است .

غفاریان ادامه داد: سوال بنده از نمایندگان مجلس به عنوان قانون گذار و مسئولین دستگاه قضایی این است که آیا کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه می تواند با اعمال نظر شخصی ، برخی مطالب را مجرمانه قلمداد کرده و بدون اخذ توضیحات و یا تشکیل دادگاه و دریافت دفاعیات یکطرفه رسانه ای را محاکمه کرده و حکم تعطیلی آنرا اجرا کند؟ پس در اینجا فلسفه وجود دادگاه مطبوعات و دادسرای فرهنگ و رسانه چیست؟ اگر جرم صراط اقدام علیه امنیت ملی است پس چگونه این پایگاه خبری مجددا راه اندازی می شود؟

مدیر مسئول سایت صراط در پایان با اشاره به اظهارات رئیس دستگاه قضا خطاب به قضات که تاکید داشتند: "غرض ما از استقلال و اقتدار زورگویی نیست قضات باید خطوط قرمز اوهامی را کنار بگذارند . عده ای برای خود خط قرمز توهمی درست می کنند" خاطر نشان کرد: از مسئولین محترم قوه قضائیه و دادستان محترم تهران خواهشمندیم تا حصول نتیجه و مشخص شدن چگونگی برخورد با رسانه های دارای مجوز یکبار برای همیشه تکلیف این موضوع را معین کنند .

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد