به دنبال اصلاح رابطه دولت و مردم هستم/احساس خطر كردم و به عرصه رقابت ها آمدم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16693|23:57 - 1392/03/09
نسخه چاپی
به گزارشخبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محسن رضایی کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در گفتگوی ویژه خبری شبکه دو در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه به چه دلیل وارد ساز و کار رقابت شدید؟ گفت: یا اباالفضل. اول گله می‌کنم از دوستان صدا و سیما،‌ یک اتفاقی افتاد و آقایان بخشی از صحبت‌های من را احساس کردند بر اساس قانون سانسور کنند و از من سؤال کردند و من قبول کردم چون اساس من تابعیت از قانون است و یکی از دلایلی که به صحنه آمدم این است که می‌خواهیم قانون‌شکنی را کنار بگذاریم اما این درست نبود که رئیس صدا و سیما در روزنامه‌ها بگوید مسئله امنیت ملی بوده و آن جمله را بازگو کند.  
 
وی در ادامه افزود: یکی از دلایل آمدن من این است که ما چرا مردم را محرم نمی‌دانیم، چرا مگر انقلاب به دست مردم محقق نشده؟ مگر ما جنگ را با مردم تمام نکردیم؟ مگر مهم‌ترین مسائل و سیاست‌های کشور را به مردم نمی‌گفتیم؟
 
کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من معتقدم یکی از دلایلی که باید حل کنیم رابطه دولت و مردم است که باید بازسازی و تعریف بشود، رابطه فعلی درست نیست و به ما آسیب‌های فراوانی وارد می‌کند اما همه انگیزه من این نیست.  
 
رضایی با اشاره به انگیزه دوم خود بیان کرد: انگیزه دوم من این است که در کشور ما پیشرفت‌های بسیار عظیم صورت گرفته که ایران را تبدیل به یک قدرت بسیار بزرگ در منطقه کرده است به طوری که دیگران نیز به ما تکیه می‌کنند؛ از جمله سوریه، لبنان، فلسطین، عراق که به ما تکیه کرده‌اند اما ما در گوشت و مرغ و کره می‌مانیم.

وی ادامه داد: اگر بخواهم مثالی بزنم ملت‌ها را همیشه به یک پرنده تشبیه می‌کنم که بال سیاست و امنیت و بال زندگی اقتصاد دارد که بال سیاست و امنیت بزرگ شده و بال زندگی و اقتصاد کوچک مانده است که من می‌خواهم این عدم توازن را حل کنم.
 
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: مسئله دیگر این است که ما نمی‌توانیم به خوبی در سیاست خارجیمان از اهرم‌ها و امکانات و پتانسیل‌ها استفاده کنیم.
 
وی با اشاره به تحریم‌های اقتصادی گفت:‌مسئله دیگر ما تحریم‌های اقتصادی است و من آمده‌ام چون احساس خطر و عقب‌ماندگی می‌کنم و من فقط در دو انتخابات شرکت کردم؛ پس از همین جا می‌شود فهمید که من نمی‌خواستم وارد سیاست شوم  و در سال 88 که وارد انتخابات شدم عرض کردم که اگر کاری نکنیم ممکن است کشور به سمت پرتگاه برود و از کلمه پرتگاه می‌شود فهمید که من به دنبال رفع خطر هستم.  
 
رضایی با بیان اینکه رابطه دولت و مردم را اصلاح می‌کنم، بیان کرد: من چهار انگیزه دارم که اصلاح رابطه دولت و مردم،‌عدم توازن با اقتصاد و زندگی و امنیت و دفاع بهبود یابد و از اهرم‌ها و پتانسیلمان در روابط خارجی خوب استفاده کنیم و مسئله دیگر مسئله تحریم‌های اقتصادی است که باید حل شود.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد