کاهش بیکاری با رونق تولید محقق می شود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16694|23:58 - 1392/03/09
نسخه چاپی

به گزارش فارس، محمد‌رضا عارف معاون اول دولت اصلاحات و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که در جمع نمازگزاران مسجد سید‌الشهدا(ع) واقع در خیابان امامزاده عبدالله حضور یافته بود، طی سخنانی اظهار داشت: مسجد همواره پایگاه اصلی انقلاب بوده و سهم عظیمی در پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین در 8 سال دفاع مقدس داشت.

وی به فلسفه هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و افزود: یارانه‌ها برای این هدفمند شد که همه افراد سهم خود را به طور مساوی استفاده کنند چرا که برخی اوقات یک فرد برخوردار 40 برابر یک فرد غیربرخوردار از یارانه‌ها استفاده می کرد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: ما باید سازمان تامین اجتماعی تضمین‌شده‌ای ایجاد می‌کردیم تا امروز مردم برای هزینه‌های درمانی خود مجبور نشوند 70 درصد این هزینه‌ها را از جیب خود بپردازند چرا که طبق سند چشم‌انداز، ما باید کاری کنیم که مردم در هزینه‌های درمانی فقط 20 درصد هزینه‌ها را متقبل شوند.

عارف با تاکید بر اینکه با رونق تولید، وضعیت بیکاری کاهش می یابد، گفت: در سال 90 به خاطر اینکه وضعیت صنعت و تولید در یک حالت نیمه تعطیل قرار گرفته بود، 200 هزار فرصت شغلی را از دست دادیم.

معاون اول دولت خاتمی معتقد است که گرانی‌ها علاوه بر آثار اقتصادی، آثار روانی دیگری نیز بر جامعه می‌گذارد که این آثار روانی به مراتب خطرناک‌تر از آثار اقتصادی آن است.

عارف با بیان اینکه به دنبال تک رقمی کردن تورم هستم، خاطرنشان کرد: 160 کشور دنیا تورمی یک رقمی دارند و ما جزو محدود کشورهایی هستیم که تورم ما دو رقمی است.

عارف با بیان اینکه آمده‌ام مشکلات را حل کنم، اظهار داشت: آمده‌ام تا دیگر پدر خانواده‌ای و یا پدربزرگی شرمنده فرزند و نوه‌اش نشود.

وی با تاکید بر اینکه ما 650 تا 700 میلیون دلار فروش نفت داشتیم، گفت: باید ثبات و رونق اقتصادی ایجاد شود و به دنبال آن تولید را افزایش و تامین اجتماعی را فعال کنیم که همه اینها باید در هدفمندی یارانه‌ها ایجاد می‌شد.

این کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: پرداخت نقدی یارانه‌ها با اقراض از بانک مرکزی بود که نتیجه‌اش تورم افسارگسیخته که به گفته خودشان 33 درصدی است به وجود آمد اما این تورم در برخی کالاهای اساسی 80 درصد است.

عارف گفت که باید نرخ ارز تک‌نرخی شود چرا که از سال 81 تا 87 ارز تک‌نرخی در کشور حاکم بود.

وی با بیان اینکه ما در دولت اصلاحات نفت را بشکه‌ای 10 دلار فروختیم و 700 هزار فرصت شغلی ایجاد کردیم، تاکید کرد: نفت، درآمد دولت نیست بلکه ثروت ملی است و دولت‌ها فقط مجازند این ثروت ملی را به ثروت مبدل و اشتغال تبدیل کنند.

وی اولویت اول دولت خود را معیشت دانست و یادآور شد: گفتمان ما گفتمان معیشت است که کنترل گرانی از شاخص‌های آن است. ما برنامه‌ریزی کردیم در زمان کوتاهی ابتدا تورم و گرانی را کنترل کنیم و با دخالت دولت اقتصاد رونق و چرخ‌های تولید به راه بیفتد که نیازمند پرداخت سهم تولید از هدفمندی یارانه‌ها است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد