بشار اسد: رفتن یا ماندم به مردم سوریه بستگی دارد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16695|23:59 - 1392/03/09
نسخه چاپی

به گزارشفارس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار گفت که جنگ در سوریه جنگ برای وطن است.

تروریست‌ها همچنان توسط کشورهای همسایه حمایت می‌شوند

وی با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش سوریه در نبردهای میدانی با ترویست‌های مسلح گفت: حرکت از موضع تدافعی به موضع تهاجمی نبوده است بلکه تحول در موازنه به سود نیروهای ارتش بوده است.

رئیس جمهور سوریه ادامه داد: تروریست‌ها همچنان توسط کشورهای همسایه حمایت می‌شوند و توسط کشورهای خارجی تسلیح می‌شوند.

هر چیزی که در القصیر حاصل شود با اسرائیل ارتباط دارد

وی همچنین گفت:‌ حمله اسرائیل در ارتباط با نبرد القصیر بود و هر چیزی که در القصیر حاصل شود با اسرائیل ارتباط دارد، هدف آنها جدا کردن جبهه مقاومت است.

حزب الله در مرز لبنان و یا سوریه حضور دارد چون جنگ با دشمن و حامیان آنها است. اسرائیل از حمایت تروریست‌ها به دنبال ایجاد فاصله در جبهه مقاومت است و دفاع هوایی سوری را هدف قرار داد.

پاسخ سوریه به اسرائیل پاسخی استراتژیک خواهد بود

بشار اسد همچنین درباره تهدیدات اسرائیل به منظور تجاوز دوباره به کشورش گفت:‌ ما اگر بخواهیم پاسخی به اسرائیل بدهیم پاسخی استراتژیک خواهد بود.

رئیس جمهور سوریه در ادامه افزود: ما با روسیه درباره انواع مختلف سلاح طی سال‌های مذاکره کرده‌ایم و این مذاکرات ادامه خواهد داشت. تمام توافق‌های ما با روسیه نهایی شده و همکاری‌ها بین ما با مسکو ادامه دارد.

رفتن یا ماندن رئیس جمهور به مردم سوریه مربوط است

بشار اسد در ادامه گفت: رفتن یا ماندن رئیس جمهور به مردم سوریه مربوط است. ما به عنوان نماینده در ژنو حضور خواهیم یافت. ما به ژنو می‌رویم تا با کشورهایی که در پشت مخالفان هستند گفت‌وگو کنیم. از صلاحیت‌های خود در این نشست عقب نشینی نخواهیم کرد و هر نتیجه که مطرح شود باید به همه پرسی گذاشته شود.

موضع سعود الفیصل مربوط به مواضع آمریکا است

اسد در پاسخ به اظهارات سعود الفیصل درباره پیش‌شرط گذاشتن درباره حضور و یا عدم حضور وی در دولت انتقالی سوریه گفت:‌ موضع سعود الفیصل مربوط به مواضع آمریکا است.

وی درباره اینکه آیا برای انتخابات 2014 کاندیدا خواهد شد یا نه گفت: اگر احساس کنم که نیاز به کاندیدا شدنم در انتخابات است، حضور خواهم یافت و اگر احساس کنم ملت سوریه مرا نمی‌خواهند کاندیدا نخواهم شد.

قطر تروریست‌ها را همچنان از مسیر ترکیه حمایت می‌کند

رئیس جمهور سوریه در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا موضع کشورهای حامی مخالفان تغییر کرده یا خیر گفت: کشورهای حامی تروریست‌ها‌ تغییر نمی‌کنند و قطر تروریست‌ها را همچنان از مسیر ترکیه مورد حمایت می‌کند.

وی با اشاره به مواضع ضد سوری اتحادیه عرب اظهار داشت: ما امید خود را به اتحادیه عرب نبسته‌ایم، چراکه بخش زیادی از کشورهای عربی مستقل نیستند و از خارج دستور می‌گیرند.

سوریه همچنان حامی مقاومت باقی خواهد ماند

اسد در ادامه با اشاره به جمله‌ای که پیش از جنگ داخلی در لبنان مطرح بود که می‌گفتند «قدرت لبنان در ضعف آن است» گفت: قدرت لبنان به مقاومت است، ما امروز به فکر مقاومت نیاز داریم و به اقدامات مقاومت نیاز داریم.

رئیس جمهور سوریه در پایان اظهار داشت: ما دوباره به مقاومت بازگشته‌ایم و همچنان حامی مقاومت باقی خواهیم ماند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد