درمان رایگان شعار نیست

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16700|00:04 - 1392/03/10
نسخه چاپی

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری گفت: تامین درمان رایگان فقط یک شعار تبلیغاتی صرف نیست بلکه اجرای این برنامه شدنی است.

به گزارش فارساز ارومیه علی‌اکبر ولایتی ‌در جمع مردم ارومیه در  مسجد سردار این شهرستان به تشریح برنامه‌های خود پرداخت و اظهار داشت: در نخستین روزهای آغاز تبلیغات انتخاباتی وقتی موضوع درمان رایگان مطرح شد عده‌ای تصور کردند که این مطلب صرفا یک شعار است حال آنکه این طور نیست.

وی دسترسی به خدمات درمانی رایگان را یکی از اصول قانون اساسی عنوان کرد و افزود: مسئله بهداشت، سلامت و دسترسی طبقه‌های مختلف به این خدمت اجتماعی یک موضوع اساسی است که نباید به سهولت از کنار آن گذشت بلکه لازم است برای این حوزه برنامه‌های کاربردی تدوین کرده و به مرحله اجرا درآید که نخستین گام در این راستا جمع‌آوری بیمه‌های مختلف و یکپارچه سازی بیمه‌ها است.

ولایتی بر لزوم تعریف ساختار مناسب برای خدمات بیمه‌ای تاکید کرد و افزود: نباید خدمات بیمه در بهداشت و درمان خلاصه شود بلکه لازم است که افراد زیر پوشش در زمان کهولت سن و بازنشستگی نیز از مزیت‌های این خدمت بهره‌مند شوند حال آنکه امروز بیمه فقط در خدمات درمانی خلاصه شده است که آن نیز به شکل درست و کامل مردم را زیرپوشش قرار نمی‌دهد و افراد مجبور هستند هنگام مراجعه به مراکز درمانی بخشی از هزینه درمان را خودشان متقبل شوند.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری به لزوم اهتمام در بخش تولید تاکید کرد و افزود: مردمی کردن تولید و تقویت این بخش باید سرلوحه امور قرار گیرد و تولید در صنعت و کشاورزی حمایت شود همچنین در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها باید به شکلی برنامه ریزی کرد که بخش تولید متنفع شود لیکن در این راستا نظرهای نمایندگان مجلس را هم باید جویا شد.

ولایتی به جایگاه برجسته مقام معظم رهبری در جهان اسلام اشاره کرد و افزود: ایشان نه تنها رهبر ایران اسلامی بلکه در جایگاه رهبری کشورهای اسلامی قرار دارند به طوری که در شش نوبت اجلاس بیداری اسلامی برای به ثمر نشستن انقلاب‌های مردم مسلمان رهنمودهای زیادی ارائه کردند بنابراین لازم است در پیشبرد برنامه‌های داخلی و سیاست خارجی کشور از ایشان و راهنمایی هایشان همواره الهام گرفته شود.

وی از اینکه دریاچه ارومیه در آستانه خشک شدن قرار دارد اظهار تاسف کرد و بیان داشت: شایسته نیست دریاچه دومین استان آبی کشور دراثر سوء تدبیر گرفتار بی آبی شود از طرف دیگر این دریاچه متعلق به ایران اسلامی است پس برای احیای آن نهایت تلاش خود را می‌کنیم و همه راه‌های موجود به کار بسته می‌شود تا این دریاچه و جزیره‌های زیبای آن به روزهای زیبای خود برگردد.

این کاندید یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به یکی دیگر از دغدغه‌های مردم این خطه و پروژه راه‌آهن ارومیه اشاره کرد و برای بهره‌برداری از آن حداکثر در طول یک سال قول مساعد داد و افزود: چنانچه به تشکیل هیئت دولت موفق شوم مردم در یک سال آینده در این منطقه سوت قطار را می‌شنوند.

ولایتی به مسائل اقتصادی اشاره مختصر کرد و گفت: چنانچه گمرک حاج عمران را در مرز ایران و عراق فعال‌تر کنیم رفاه قابل توجهی برای مردم این منطقه و برادران کردنشین در اقلیم کردستان فراهم می‌شود از طرف دیگر با توجه به اینکه با 15 کشور هم مرز هستیم می‌توان در راستای توسعه حمل  و نقل و ترانزیت نیز پیشرفت‌های چشمگیری کسب کرد همچنین باید به صورتی در حوزه اقتصاد گام برداشته و برنامه‌ریزی کنیم که پول ایران در منطقه ارزشمندترین ارز قلمداد شود.

وی به نقش برجسته آذربایجان در تاریخ کشورمان اشاره کرد و افزود: نقشی که مردم آذربایجان در طول سده های مختلف برای عزت و عظمت کشورمان ایفا کردند قابل انکار نیست به طوری که با تاکید می‌توان ادعا کرد اگر آذربایجان نبود ایران هم نبود زیرا قبل از تاسیس سلسله صفوی کشورمان 15 تکه بود که با همت مردان و زنان این خطه و در اثر سیاست‌ورزی سلسله صفویه این کشور یکپارچه و متحد شده سپس فرهنگ غنی اهل بیت (ع) احیا شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد