تلاش قدرت هاي غربي براي عدم توفيق ايران/ دبيركلي اوپك حق كشور ماست

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16702|00:06 - 1392/03/10
نسخه چاپی
"جليل جعفري" نماينده مردم خلخال و کوثر در مجلس در گفتگو باخبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، با اشاره به رقابت ايران، عراق براي تصدي پست دبيرکلي سازمان اوپک، گفت: پيش‌بيني‌ها نشان مي‌دهد که جمهوري اسلامي ايران در نشست پيش ‌روي "سازمان جهاني اوپک" (دهم خردادماه) با توانمندي‌هاي که براي تصدي دبيرکلي اوپک دارد، به عنوان دبير اين سازمان  انتخاب شود.

وي در ادامه افزود: ايران از نظر ذخاير و توليد نفت جزء اولين کشورهاي اين صنعت به‌شمار مي‌رود اما قدرت‌هاي غربي با لابي‌گري‌هاي ناعادلانه مانع از اعطاي اين سمت به کشورمان مي‌شوند.

نماينده مردم خلخال و کوثر تصريح کرد: دبير کلي اوپک حق مسلم ايران بوده و مسئولان کشورمان از جمله وزارت نفت و وزارت امور خارجه بايد با تمام ظرفيت خود در جهت تصدي اين پست تلاش کنند.

عضو کميسيون انرژي مجلس در پايان خاطر نشان کرد: عراق دوست و همسايه کشورمان ايران بوده بنابراين از اين کشور انتظار مي‌رود تا بر حق قانوني جمهوري اسلامي ايران تمکين کرده و به نفع آن کناره‌گيري کند.

گفتني است؛ اولين دبيرکل اوپک "فواد روحاني" از ايران بود که در 21 ژانويه1961 به اين سمت انتخاب شده لذا بايد براين اساس 20 سال بعد نوبت به جمهوري اسلامي ايران ‌رسيد که متاسفانه اين امر به علت شروع جنگ تحميلي محقق نشد و از آن تاريخ تاکنون نيز از کشورمان فردي به عنوان دبيرکل اوپک انتخاب نشده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد