رضایی: به هشدارهایم توجه نشد

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16703|00:07 - 1392/03/10
نسخه چاپی
به گزارشافکارنیوز، محسن رضایی‌ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوریپنج شنبه شب در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه ۲ سیما در پاسخ به این سوال که شما گفته بودید که دنبال مقام و منصب نیستید، پس چطور وارد کارزار رقابت‌های انتخاباتی شده‌اید؟ گفت: من ابتدا باید از صداوسیما به خاطر سانسوری که در سخنرانی انتخاباتی‌ام انجام داد، گله کنم؛ رئیس رسانه ملی درباره سانسور سخنانم گفته ما به خاطر مسئله امنیت ملی این کار را انجام دادیم در حالی که سخنان من چیز خیلی مهمی نبود که از سوی صداوسیما سانسور شود، با این حال تابع قانون هستم و آمده‌ام تا قانون‌شکنی را کنار بگذارم.

وی همچنین در خصوص کاندیداتوری خود در انتخابات ریاست‌ جمهوری اظهار داشت: یکی از دلایلی که من در انتخابات به دنبال آن هستم، بازسازی رابطه دولت و مردم است، معتقدم که این رابطه باید بازسازی و بازتعریف شود چرا که رابطه فعلی درست نیست.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: ما در کشور به پیشرفت‌های عظیمی دست یافته‌ایم بطوری که ایران به عنوان یک قدرت در منطقه شناخته شده است و اکثر کشورهایی همچون سوریه، لبنان و عراق به ما تکیه می‌کنند اما در داخل کشور در گوشت و کره‌ی خود مانده‌ایم.

رضایی با بیان اینکه مردم باید در صحنه حضور داشته باشند، خاطرنشان کرد: مگر این مردم انقلاب نکردند، مگر این مردم جنگ را به پایان نرساندند، بر این اساس معتقدم که باید مردم در صحنه اقتصاد حضور جدی داشته باشند. مردم در سیاست هستند ولی در اقتصاد حضوری فعال ندارند.

وی در ادامه با نشان داد تصویر یک کبوتر که یکی از بال‌هایش کوتاه و دیگری بزرگ بود، با بیان اینکه بال سیاست و امنیت ما قوی شده است، افزود: با اینکه بال سیاست و امنیت قوی شده اما بال اقتصاد و زندگی کوچک مانده است و من آمده‌ام تا این عدم توازن را حل کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه از اهرم‌ها و ظرفیت‌های خود در سیاست‌خارجی به خوبی استفاده نمی‌کنیم، یادآور شد: من آمده‌ام تا از این اهرم‌ها به خوبی استفاده کنم، احساس خطر کردم و به خاطر این احساس خطر در صحنه حاضر شده‌ام.

رضایی خاطرنشان کرد: در داخل کشور ۳۰ انتخابات برگزار شده و من فقط در ۲ انتخابات شرکت کرده‌ام. در سال ۸۸ نیز که وارد صحنه انتخابات شدم، گفتم که اگر روند فعلی ادامه پیدا کند ما به سمت پرتگاه می‌رویم.

وی ادامه داد: آمده‌ام تا رابطه دولت و ملت را اصلاح کنم، آمده‌ام تا عدم توازن در حوزه اقتصاد با سیاست و امنیت برقرار کنم، آمده‌ام تا از اهرم‌های خود در روابط خارجی به خوبی استفاده کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری اضافه کرد: برای اینکه بتوانیم پرچم خود را در بالای قله قرار دهیم و کمین و خطر دشمن را دفع کنیم، باید رابطه دولت و مردم را اصلاح کنیم.

رضایی با بیان اینکه من برنامه‌هایی را طراحی کرده‌ام و فهرست‌وار آنها را ارائه می‌کنم، افزود: جزئیات این برنامه‌ها در کتاب من تحت عنوان زندگی، اقتصاد و سیاست آمده است. همچنین سایت ویکی‌رضایی را طراحی کرده‌ایم که برنامه‌هایم در آن از ۳۰ هزار صفحه عبور کرده و نخبگان و کارشناسان می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

مجری برنامه از وی سوال کرد که گفته‌اید می‌خواهید در اقتصاد انقلاب ایجاد کرده و سفره دولت و ملت را یکی کنید، این اقدامات چگونه ممکن است؟ رضایی هم در پاسخ گفت: سوال خوبی را مطرح کرده‌اید، ما سند چشم‌انداز و سیاست‌های اصل ۴۴ را نوشته‌ایم، بنده مسئول کمیسیون اقتصاد مجمع هستم.

"در سال ۷۹ خدمت مقام معظم رهبری رسیدم و به ایشان گفتم که ما در تدوین سیاست‌های کلی گره داریم و تنظیم سیاست‌های کلی با مشکل مواجه می‌شود، ایشان فرمودند که بنده مدت‌هاست به این مسئله فکر می‌کنم و در نهایت سند چشم‌انداز طراحی شد و به تصویب مقام معظم رهبری رسید."

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: سند چشم‌انداز می‌تواند عاملی برای این انقلاب باشد. البته من برنامه‌های اقتصادی را آماده کرده‌ام و در این برنامه دولت و مردم سر جای خود قرار می‌گیرند الان دولت به جای آنکه باید روی صندلی خود بنشیند، پایش روی صندلی مردم نیز هست. من با احترام، پای دولت را از صندلی برداشته و نمی‌گذارم دولت در تمامی عرصه‌های اقتصادی وارد شود، اقتصاد را از دست دولتی‌ها می‌گیریم و از نیروی مسلح و وزارتخانه‌ها که وارد اقتصاد شده‌اند، اقتصاد را می‌گیرم. به دولت چه ربطی دارد که در این مسائل ورود کند؟ آنجایی که مردم می‌توانند حضور داشته باشند چرا دولت حضور داشته باشد.

رضایی همچنین با اشاره به فعالیت‌های دشمنان علیه کشورمان افزود: باید کمینی که دشمنان سر راه ما گذاشته‌اند را خنثی کنیم.

وی با بیان اینکه معتقدم باید اقتصاد ایران از تک‌محصولی به چندمحصولی تبدیل شود، اظهار داشت: ما اقتصاد تک‌محصولی را به اقتصاد چندمحصولی تبدیل می‌کنیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من خود را سرباز ملت می‌دانم، افزود: اگر تاریخ زندگی مرا مطالعه کنید، متوجه می‌شوید در هر جا که خطر بود حضور داشتم. زمانی که جنگ تمام شد، می‌توانستیم کارهای بزرگی را انجام دهم ولی بنده در آن دوره اختیاری نداشتم ولی با این حال مشورت می‌دادم. بنده به همه دولت‌ها مشورت می‌دادم و به آنها کمک می‌کردم. به دولت‌های هاشمی، خاتمی و احمدی‌نژاد کمک کرده‌ام.

رضایی ادامه داد: می‌خواهم در اینجا سندی را نشان دهم که بر اساس آن سند دغدغه خود را برای حضور در انتخابات مطرح کنم. شهید حسن باقری در ۱۳ بهمن ۱۳۶۰ گفته بود برادر محسن در جمع فرماندهان گفته که دشمنان هر کاری می‌توانستند علیه ما انجام دادند و در تمامی آنها ناکام ماندند. از این رو ۲ اقدام دیگر علیه ایران انجام می‌دهند، یکی آنکه ایران را در خارج از کشور منزوی کنند و دوم آنکه ما در محاصره اقتصادی قرار دهند.

وی با بیان اینکه بعد از جنگ، ما شاهد تحریم‌های دشمنان علیه کشورمان بودیم، افزود: همانطور که گفتم سرباز ملت هستم و توطئه‌های دشمنان را دیده‌ام و به خاطر همین بعد از جنگ اقتصاد خواندم تا بتوانم به مردم کمک کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: در جنگ من نزدیک بود ۳ بار اسیر شوم به خاطر اینکه اول خودم همه مناطق را شناسایی می‌کردم و پس از آن به فرماندهان دستور می‌دادم، تا اقدامات را انجام دهند.

رضایی با بیان اینکه بنده نظرات و دیدگاه‌های خود در انتخابات سال ۸۸ ارائه کرده‌ام، من در آن دوره هشدار دادم، اما متاسفانه به هشدار من توجه نشد؛ من از بیکاری، تورم و فلاکت صحبت کردم و به احمدی‌نژاد هم گفتم که اگر می‌خواهید رئیس‌جمهور شوید، چگونه می‌خواهید بیکاری را حل کنید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد