آقایان تکلیف مدار! وعده هایتان در گوشه ای از ذهن ما ضبط می شود

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16708|00:10 - 1392/03/10
نسخه چاپی

به گزارشخبرگزاری فارساز خوزستان، از پیش از آغاز رسمی تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری شاهد آمد و شد کاندیداها و یا اعضا و طرفداران آنها به استان خوزستان هستیم.

استان خوزستان یکی از استان‌های مهم کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه منابع انرژی محسوب و به همین دلیل در همه دوره‌ها کاندیداهای ریاست جمهوری این استان را جزو اولین مقصد سفرهای انتخاباتی خود انتخاب می‌کنند.

بر این اساس از بین هشت کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و از زمان آغاز رسمی انتخابات تا کنون غلامعلی حداد عادل، محمدباقر قالیباف و سید محمد غرضی برای بیان برنامه‌های خود و دیدار با مردم به این استان سفر کرده‌اند.

پیش از تایید صلاحیت‌ها و آغاز رسمی تبلیغات انتخابات نیز محسن رضایی و علی اکبر ولایتی در استان خوزستان حضور یافته بودند.

بر این اساس حسن روحانی یکی دیگر از کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری نیز قرار است هفته آینده به خوزستان سفر کند و از سوی دیگر منابع خبری از سفر قریب‌الوقوع سعید جلیلی به این استان نیز خبر داده‌اند.

کاندیداها در جریان سفرهای تبلیغاتی خود به خوزستان وعده‌های مختلفی را چه در سطح ملی و چه در سطح استانی به مردم داده و برخی‌هاشان نیز حاضرند ضمانت هم برای تحقق وعده‌های خود ارائه کنند.

مردم نیز در قبال این وعده‌ها و قول‌ها و برنامه‌ها نیز توقعاتی دارند.

* کاندیداها قولی ندهند که از انجام آن برنمی‌آیند

یکی از شهروندان خوزستانی در این خصوص گفت: در این روزها قول‌ها و وعده‌های زیادی از کاندیداهای انتخابات چه در برنامه‌های تلویزیونی و چه در زمان حضور در استان می‌شنویم.

حسین افزود: البته اینکه همه می‌خواهد به اصلاح وضعیت کنونی و به ویژه در حوزه اقتصادی بپردازند امری مناسب است اما اعتقاد دارم در این باره نباید سخنی به زبان آورده شود و قولی به مردم داده شود که بعدها نتوان آن‌را انجام داد.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید با توجه به توانایی‌های خود حدود اختیارات و واقعیت‌های موجود به مردم وعده بدهند نه اینکه وعده‌ای بدهند که تحقق آن امکان‌پذیر نباشد.

* کاندیداها برنامه ارائه کنند

یکی دیگر از شهروندان دراین خصوص گفت: من از کاندیداها می‌خواهم که در بیان برنامه‌های خود از کلی گویی بپرهیزند.

زینب افزود: همه ما می‌دانیم که مسائل اقتصادی از جمله بیکاری، تورم و ... در کشور وجود دارد و از کاندیداها انتظار می‌رود به کلی گویی در خصوص این مشکلات نپردازند.

وی تصریح کرد: کاندیداها باید برنامه‌های خود را برای رفع این معضلات و مشکلات بیان کنند تا مردم بهتر بتوانند در خصوص واقعی بودن یا نبودن وعده‌ها تصمیم‌گیری کنند.

این شهروند 22 ساله ادامه داد: در صورتی که این مسئله محقق شود قطعاً می‌تواند کمک شایانی به انتخاب فرد اصلح برای ریاست جمهوری کمک کند.

* کاندیداها بدانند وعده‌هایشان در اذهان می‌ماند

یکی دیگر از شهروندان در این خصوص گفت: این روزها شاهد تبلیغات گسترده‌ای از سوی کاندیداها هستیم و هر یک سعی دارند تا هرچه بیشتر آراء و نظر مردم را به سوی خود جلب کنند.

شاکر که تحصیل‌کرده رشته حقوق است تصریح کرد: یک نکته اساسی که همه کاندیداها و به ویژه فردی که از بین آنها به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید مدنظر داشته باشند این است که هر کلام و هر وعده‌ای که در این روزها به مردم می‌دهند در اذهان باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: بر این اساس آنها نباید وعده و قولی بدهند که بعد از انتخاب شدن و مطالبه مردم نتوانند آن‌را محقق کنند.

این جوان خوزستانی بیان داشت: به هر حال این وعده‌ها و این برنامه‌هایی که از سوی کاندیداها ارائه می‌شود در جلب یا تغییر آرای مردم تاثیرگذار است و مردم از منتخب خود انتظار دارند آنچه را که در زمان تبلیغات گفته و وعده داده را پس از انتخاب شدن نیز عملی کند.

* نباید در دادن قول و وعده افراط کرد

یکی دیگر از شهروندان نیز در این خصوص گفت: معتقدم که کاندیداها هرچند باید برنامه‌های خود را ارائه کنند اما در زمینه قول و وعده‌ها نباید افراط کنند.

عبدالله 55 ساله در این خصوص ادامه داد: من به دقت برنامه‌های کاندیداها را دنبال می‌کنم و بعضاً در برخی از صحبت‌هایشان وعده‌هایی می‌بینیم که تحقق آنها امکان‌پذیر نیست.

وی تصریح کرد: البته مردم خود بهترین تصمیم‌گیرنده هستند و می‌توانند در زمینه اینکه آیا این وعده‌ها تحقق‌پذیر است یا نه بهترین تصمیم‌را بگیرند.

این مرد میانسال با بیان اینکه دو جوان تحصیل کرده بیکار دارد گفت: متاسفانه مشکل اشتغال به دغدغه‌ای برای همه خانواده‌ها تبدیل شده و در هر خانواده‌ای می‌توان یک و یا بیشتر جوان تحصیل‌کرده بیکار را دید.

وی خاطرنشان‌کرد: انتظار داریم که منتخب ملت به وعده‌های خود در زمینه رفع مشکلات اقتصادی و به ویژه اشتغال عمل کند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد