جمعی از تشکل ها و فعالان دانشجویی حامی ولایتی اعلام موجودیت کردند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16799|11:33 - 1392/03/10
نسخه چاپی

به گزارش گروه دانشگاهخبرگزاری فارس، جمعی از تشکل‌ها و فعالان دانشجویی حامی ولایتی با عنوان ستاد نسل آفتاب با صدور بیانیه‌ای اعلام موجودیت کردند.

در ابتدای این بیانیه آمده است: ملت سرفراز ایران اسلامی در مقطعی حساس از حیات انقلاب اسلامی ایران و در آستانه انتخاب سرنوشت‌ساز دیگری قرار گرفته است، بی تردید انتخابات آتی ریاست جمهوری آغازی بر فصل جدید خدمت رسانی و عرضه دستاوردهای ملموس نظام مقدس جمهوری اسلامی در داخل کشور و اثبات توانمندی الگوی بی بدیل مدیریت مبتنی بر نظام دینی و مردمی در جهان است و در این میان وظیفه آحاد ملت شریف ایران در این برهه حساس حضور هوشمندانه در عرصه انتخابات و در مسیر چهار ساله پیش رو انتخاب خدمتگزارانی است که در عین پایبندی به اصول انقلاب اسلامی ترسیم کننده مختصات مسیر آینده کشور به سوی تعالی و پیشرفت در سال‌های آتی باشد.

در این بیانیه آمده است: انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران حائز ویژگی‌های برجسته‌ای به لحاظ داخلی و بین المللی است و لذا ما دانشجویان و فرهیختگان دانشگاهی معتقد هستیم فرد منتخب ملت باید از صلاحیت‌های ویژه‌ای برای هدایت کشور برای عبور از این پیچ تاریخی برخوردار باشد.

این بیانیه می‌افزاید: حجم بی سابقه تهدیدات و تنگ نظری‌ها و بدخواهی‌ها در امتزاج با محدودیت‌های کم نظیر اقتصادی و بین المللی در رابطه با ملت مسلمان و آزادی خواه ایران اسلامی نشان می‌دهد جهان مزور غرب امروز با سودای خام تسخیر قله‌های عزت و افتخار این ملت خداجو در پی محو دستاوردهای استقلال و خودباوری کشور است.

تشکل‌های دانشجویی حامی ولایتی در این بیانیه ادامه دادند: در این شرایط سیاست سکان دار اجرایی آتی کشور باید ضمن عبور نظام مقدس جمهوری اسلامی از بحران‌های از پیش طراحی شده و با سازماندهی نیروهای اصیل انقلاب و توجه به اصول و مبانی اعتقادی و نظام فکری انقلاب اسلامی را در افق دید خود قرار دهد و این مهم نیازمند خردورزی تجربه و تدبیر است.

این بیانیه ادامه می‌دهد: امروز دانشگاه به عنوان نهادی خدمت‌گذار و سازنده در عمل به وظیفه شرعی، ملی و تاریخی خود باید حضوری فعال در تمام عرصه‌های تصمیم سازی و فرایند مدیریت کشور داشته باشد و نخستین منزل در مسیر ادای این تکلیف الهی حضور پرشور و سازنده تمامی دانشگاهیان در عرصه انتخابات است.

در این بیانیه آمده است: ستاد نسل آفتاب که با حضور تعداد کثیری از فعالان جنبش دانشجویی و فارغ التحصیلان سراسر کشور شکل گرفته است و با استعانت از خداوند تبارک و تعالی و در راستای عمل به منویات مقام عظمای ولایت فعالیت خود را در انتخابات آتی ریاست جمهوری آغاز می‌کند. ستاد نسل آفتاب بر مبنای نظرات و خواست‌های شورای مرکزی و اجرایی خود حمایت قاطع و همه جانبه خود را از حضور علی اکبر ولایتی در عرصه انتخابات اعلام کرده و امیدوار است با تلاش و مجاهدت اعضای خود بتواند ضمن تحقق بخشی از منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری در رابطه با ایجاد فضای بانشاط انتخاباتی و تحقق مشارکت حداکثری در انتقال خواست‌ها نظرات و آرمان‌هایی دانشگاهیان کشور به رئیس جمهور آینده جمهوری اسلامی ایران توفیق یابد.

این بیانیه حاکی است: این ستاد تلاش می‌کند در انتخابات برای تحقق اهداف ذیل تلاش کند:

اولین هدف مورد نظر ستاد در این بیانیه اینگونه ذکر شده است: توجه به اصول و مبانی مکتب انسان ساز اسلام به عنوان یگانه راه خروج جهان به ظاهر متمدن از فرو بستگیها و تارهای پیدا و پنهان تنیده شده بر مسیر سعادت انسان، شاهراه توفیق در تمام فعالیت‌های اجتماعی است. نیروی اراده و ایمان ملت ایران امروز زمینه ساز حرکت‌های مردمی در سراسر جهان است و بی تردید تمام خیزش‌ها و ایستادگی‌ها و پایمردی‌ها از این حرکت نشأت گرفته است.

این ستاد اعلام کرد: ما بر خلاف آرای منحرفین و بازماندگان از مسیر عدالت و تقوا معتقدیم عصر جدیدی در بازگشت و گرایش حقیقی به مبانی اصیل اسلام فرا رسیده است و نقش عمده دانشگاه و دانشگاهیان دمیدن هر چه پر توان‌تر روح اسلام‌خواهی و حق‌طلبی در کالبد این تحرکات است.

در این بیانیه دومین هدف ستاد حامی ولایتی اینگونه ذکر شده است که توجه به تجربه و توانمندی‌های آزموده در مدیران هر کشور کلید توفیق در عرصه مدیریت اجرایی کشور است. متاسفانه تندروی‌ها، حاشیه سازی‌ها  و خبر پراکنی‌های خالی از محتوا و بی مورد در سال‌های اخیر ضربات متعددی به بدنه اجرایی کشور وارد کرده و چالش‌های متعددی فراروی نظام ایجاد کرده است و به جرات می‌توان گفت بخش عمده این تحرکات معلول استفاده از افرادی است که تاکنون شناخت تجربه‌ای از حضور در فعالیت‌های اجرایی نداشته‌اند. به جرات می‌توان گفت بدنه دانشگاهی کشور امروز در توجه توأم به تخصص و تعهد توان حضور فعال در ساختار اجرایی و برنامه‌ریزی کشور را دارد و انتظار می‌رود توجه به این پتانسیل عظیم و در خور توجه به عنوان یکی از مهم‌ترین راه‌های برون رفت از این مشکل مورد توجه مسئولان اجرایی کشور قرار گیرد.

این بیانیه در رابطه با سومین هدف ستاد حامی ولایتی ادامه می‌دهد: توجه به اصل اعتدال در مسند ریاست جمهوری یک اصل مهم و غیر قابل انکار است. رئیس جمهور آتی جمهوری اسلام ایران در روز پس از انتخاب رئیس جمهور تمام اقشار و آحاد ملت و تمام سلایق و تفکرات است و این امر لزوم توجه به اعتدال به عنوان بستر اساسی توسعه و شکوفایی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های ملی و پرهیز از تصمیمیات آنی و حساب نشده که مع الاسف بخشی از رویه جاری دولت در دو دوره گذشته به شمار می‌آمده است را دو چندان می‌کند.

چهارمین هدف ستاد ولایتی نیز در این بیانیه اینگونه بیان شده است: تاکید دین مبین اسلام بر مشورت پذیری مدیران جامعه اسلامی فرازی تابناک از تاریخ خردورزی و توجه به خواست عمومی در نظام اجتماعی اسلام است. مشورت‌پذیری دولت آتی از متخصصان و کارشناسان زمینه ساز به حداقل رساندن امکان خطا و  کاهش قابل توجه هزینه‌های ملی ناشی از تصمیمیات بزرگ می‌شود.

پنجمین هدف ستاد ولایتی نیز در این بیانیه آمده است: توجه ویژه به حل بحران‌های بین المللی که با هدف تضعیف نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به اجرا در آمده‌اند بخشی دیگر از توجهات و ضرورت‌های دوره آینده ریاست جمهوری اسلامی ایران است. رئیس جمهور آینده باید از ظرفیت و توانمندی لازم برای سازماندهی نیروها و پتانسیل‌های نظام در خنثی کردن توطئه‌های همه جانبه بین المللی بر علیه منافع ملی را دارا بوده و بتواند مسیر آتی حرکت سرافراز نظام را در عرصه بین المللی ترسیم کند و ضمن توجه به حفظ اصول، ارزش‌ها و دستاوردهای مجاهدت ملی در عرصه استقلال توجه لازم را به کاهش تنش‌ها به عمل آورد.

در پایان این بیانیه، ستاد نسل آفتاب ضمن دعوت از تمامی جوانان، دانشجویان، فارغ التحصیلان دانشگاهی برای حمایت از علی اکبر ولایتی حضور یکایک برادران و خواهران را در فعالیت این ستاد گرامی داشته و امیدوار است دانشگاهیان کشور در عمل به وظیفه سرافراز باشد.