پیشکسوت فوتبال: بعد از رفتن امثال خلعتبری و نکونام چه کنیم؟

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 16815|11:48 - 1392/03/10
نسخه چاپی
به گزارشافکارنیوز،حسین امیدیان در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، در خصوص رفتن ستاره‌ها و اینکه آیا بازیکنی وجود دارد که جایگزین این ستاره ها شوند، اظهارکرد: برانکو قدری جوانگرایی کرد و زیر ساخت‌هایی به وجود آمد، اما متاسفانه امروزه شاهد هستیم که فقط یکی دو باشگاه سازندگی دارند.

وی با بیان اینکه مدارس فوتبال فقط به دنبال مادیات حرکت می‌کنند، ادامه داد: مدارس فوتبال اصلا به فکر ساختن نیروی جدیدی نیستند و بارفتن ستاره‌های فوتبال بازیکنی قابل قیاس با آنها نداریم تا جایگزین مطمئنی برایشان داشته باشیم.

امیدیان با اشاره به اینکه زمانی بازیکنانی مانند بهزادی و طالبی در فوتبال ما می درخشیدند، عنوان‌کرد: در زمان پرویز دهداری و طالبی نیز جوانگرایی‌هایی در فوتبال ملی به وجود آمد، اما کوتاه بود. امروزه نیز بازیکنانی نداریم که بتوانند جای کسانی مثل مهدوی کیا و دایی را بگیرند چه برسد به اینکه بتوانند جای قدیمی‌هایی مثل مهراب شاهرخی و بهزادی و... را پرکنند.

این پیشکسوت با مقایسه فوتبال قدیم با فوتبال امروزه گفت: ما قبلا جوانگرایی‌هایی داشتیم و جوانان مان ۴ دوره قهرمان بلامنازع آسیا بودند و بزرگسالان مان هرکجا می‌رفتند نتایج خوبی را می‌گرفتند، ولی امروزه با شکست خوردن مقابل عمان و لبنانی که جایگاهی در فوتبال ندارند معلوم نیست به کجا داریم حرکت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سووال که چه راهکارهایی وجود دارد تا بتوان سازندگی در فوتبال داشت، افزود: در مسابقات لیگ می‌بینیم که ۲-۳ نفر بازیکن خارجی در زمین هستند که حتی در حد و اندازه‌های تیم های ما نیستند، ولی شاهد هستیم که این بازیکنان وارد فوتبال ایران می‌شوند؛ هر تیمی که در لیگ برتر حضور دارد باید به فکر زیرساخت ها باشد تا ۲ سال دیگر جواب بگیریم و سطح فوتبال را بالا ببریم.

امیدیان ادامه داد: چند صباحی دیگر بازیکنانی مثل خلعتبری یا نکونام را نیز در اختیار نخواهیم داشت بعد از اینها می‌خواهیم چه کنیم؟ باید فکری اساسی کرد و حداقل ۴۰ درصد به سمت متدهای دنیا برویم تا در نهایت شاهد تقویت تیم ملی باشیم.