سازش با آمریکا تحریم ها را تشدید می کند

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17834|19:20 - 1392/03/12
نسخه چاپی
به گزارش مشرق به نقل از فارس، محمد‌حسن قدیری ابیانه دقایقی پیش در همایش «شعار یا واقعیت در کلام نامزدهای ریاست جمهوری» که به میزبانی بسیج حوزه امام حسین (ع) در محل موسسه آموزش عالی خراسان برگزار شد، اظهار کرد: مشکلات و معضلات کشور به تنهایی به دست دولت حل نمی‌شود بلکه مردم نقش اساسی در حل بحران‌ها ایفا می‌کنند.
 
وی افزود: باید اعتراف کنیم که تنبلی اجتماعی سبب کم تحرکی و رکورد شده و این مسئله مصرف‌گرایی و غفلت از تولید را به همراه دارد.
 
اقتصاد ما اقتصاد استراحتی است نه مقاومتی
 

قدیری ابیانه با بیان اینکه به ازای هر نفر در ماه مجموعا 182 هزار و 350 تومان درآمد وجود دارد که از این میزان 67 هزار تومان درآمد نفتی است؛ مسئله مهم؛ مدیریت عموم جامعه در کنار دولت و مسئولان برای رفع مشکلات اقتصادی و ارائه راهکارهای عملی است؛ توزیع عادلانه بودجه و جلوگیری از مفاسد اقتصادی امری واجب و لازم بوده اما کافی نیست.
 
وی ادامه داد: باید در حوزه اقتصاد به دنبال تولید ثروت باشیم، مقایسه درآمدهای نفتی و بودجه عمومی نشان می‌دهد قیمت فروش نفت بیش از آنچه که پیش‌بینی می‌شده بود اما به دلیل تامین نشدن سایر منابع بودجه در نهایت 13 هزار میلیارد تومان کسری بودجه حاصل شد.
 
سفیر سابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک با اذعان اینکه ما دچار توهم نفتی شده‌ایم، گفت: نباید تکیه به نفت کرد بلکه تولید داخلی در مسیر تولید ثروت نباید از دیده مغفول بماند.
 
قدیری‌ابیانه یکی از نقاط ضعف در اقتصاد را تعطیلات بیش از حد کشور توصیف کرد و ادامه داد: ایران سالانه با تعطیلات 25 روزه خود به‌ویژه در روزهای نخست سال ضربه سنگینی به اقتصاد وارد می‌کند و در حقیقت در 20 روز نخست سال نه تنها در تولید نقشی نداشته بلکه عمدتا مصرف‌گرا است.
 
وی یادآور شد: متاسفانه در روزهای غیرتعطیلی نیز ساعات مفید کاری در ایران فقط 22 دقیقه است و با این وضعیت اگر تورم و التهابات اقتصادی وجود نداشته باشد جای تعجب است.
 
این کارشناس مسائل سیاسی در مقایسه‌ای میان یارانه بنزین و تولید طلا گفت: هر تن طلا معادل 127 میلیارد تومان ‌و یارانه هر روز بنزین نیز 127 میلیارد تومان است؛ اگر با این وضعیت ادامه دهیم و بنزین گران‌تر شود فقط محرومان زیر چرخ تورم له می‌شوند چرا که تورم بنزین سبب گرانی کلی می‌شود.
 
قدیری ابیانه با تاکید بر اینکه اقتصاد ما اقتصادی استراحتی است نه مقاومتی، اذعان کرد: اگر در مسیر اقتصاد این راه را ادامه دهیم به اقتصاد ریاضتی می‌رسیم که مناسب جمهوری اسلامی ایران نیست.
 
اگر به رئیس‌جمهور سازش کار رای دهیم، تحریم‌ها شدیدتر می‌شود

 
وی با ابراز نارضایتی از اینکه برخی نامزدهای ریاست جمهوری در ارائه برنامه خود اذعان می‌کنند که می‌توان مذاکره و سازش کرد، گفت: اگر آمریکا می‌توانست کاری کند برای 50 میلیون جمعیت خود کاری می‌کرد.
 
سفیر سابق ایران در مکزیک افزود: ما رئیس جمهوری سالم، معتقد و باورمند می‌خواهیم در سیاست‌گذاری‌های خود توجه جدی به نخبگان داشته باشد؛ دست پاک لازمه و کف خواسته عموم جامعه از رئیس جمهور است.
 
قدیری ابیانه تاکید کرد: یک رئیس جمهور نباید به میل مردم رفتار کند بلکه باید بنا به مصالح آنان تصمیم بگیرد؛ بدون مشارکت مردم به ویژه در تحقق حماسه سیاسی؛ تورم و دیگر بحران‌ها مهار نمی‌شود.
 
نامزد احراز صلاحیت نشده ریاست جمهوری با اذعان این مطلب که اگر به رئیس جمهور سازش کار رای دهیم، تحریم‌ها شدیدتر می‌شود، یادآور شد: راه حل مشکلات با مذاکره و سازش با آمریکا نیست و نامزدهایی که نسبت به مذاکره لبخند می‌زنند در اشتباه هستند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد