مناجاتی: قطر، بایرین مونیخ و رئال مادرید نیست که از آن بترسیم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17843|19:27 - 1392/03/12
نسخه چاپی
مهدی مناجاتی با اشاره به دیدار حساس تیم ملی مقابل قطر که از سری رقابت‌های مقدماتی 2014 برزیل برگزار خواهد شد، گفت: بازیکنان ایرانی همواره توانسته‌اند در مسابقات حساس سربلند از زمین بیرون بیایند. انشاءالله آنها بدون استرس و مسائلی که همیشه گریبانگیر فوتبال ما می‌شود می‌تواند با ارائه یک بازی منطقی سه امتیاز را از قطر کسب کند. ضمن اینکه دعای مردم بدرقه آنها است.

وی ادامه داد: قطر تیمی نیست که از آن بترسیم و یا به نوعی فکر کنیم ما مقابل بایرن مونیخ یا رئال مادرید بازی می‌کنیم از نظر کلاسیک و توانایی‌های فردی آنها بسیار پایین‌تر از ما هستند. ما می‌توانیم این تیم را در دوحه شکست دهیم.

سرمربی اسبق تیم ملی خاطرنشان کرد: اگر یادتان باشد ما در تاشکند هم توانستیم تیم ازبکستان را شکست دهیم و مقابل قطر هم می‌توانیم به این مهم دست یابیم البته تیم ملی فصلی عمل می‌کند در یک بازی خوب ظاهر می‌شود و بازی بعد تعادل لازم را ندارد. امیدوارم مسابقه برابر قطر یکی از روزهای خوب ما باشد.

مناجاتی با اشاره به نقاط ضعف و قوت تیم قطر گفت: قطری‌ها در خط میانی و حمله خوب هستند ما باید فشار زیادی روی خط دفاع قطر بیاوریم تا هافبک‌های این تیم به خط دفاعی‌شان کمک کنند و نتوانند در خط حمله یار مهاجمان‌شان شود. ما بازیکنان خوبی داریم که در زدن ضربات ایستگاهی خیلی خوب عمل می‌کنند و همین طور بازیکنان قدبلندی که می‌تواند روی توپ‌های ارسالی روی دروازه‌ قطر خطرناک باشد.

این کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه تیم ملی می‌تواند به جام جهانی صعود کند،‌گفت: ما با آرزو زنده‌ایم و آرزو می‌کنیم این بار نیز در جام جهانی حضور داشته باشیم. من بیش از 50 درصد احتمال می‌دهم تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا فوتبال ما افت کرده است که کارلوس کی‌روش نتوانست با تیم ملی نتایج لازم را کسب کند،‌گفت: باید توجه داشته باشیم کی‌روش بیشتر به عنوان نفر دوم در تیم‌های اروپایی مربیگیری کرده است و فقط در مقطعی سرمربیگری تیم جوانان پرتغال را بر عهده داشت.

مناجاتی در خصوص اینکه کی‌روش در تیم‌های ملی پرتغال و رئال مادرید به عنوان سرمربی کار کرده است، گفت: او فقط در مقاطعی کوتاه سرمربی بوده است. دوره حضورش در رئال شاید یک ماه بود از همه مهمتر اینکه مسئولان فدراسیون ما همه کارها را به دست او دادند اما باید یک گروهی را می‌گذاشتند تا از کی‌روش در مورد عملکردش سؤال و جواب کند. او باعث شد لیگ با تعطیلات زیادی روبرو شود و حتی قصد داشت جام حذفی را تعطیل کند. من نمی‌دانم آیا او در جریان مسابقاتی که در شهرستان‌ها برگزار می‌شد، بود؟ متاسفانه کی‌روش بلافاصله بعد از بازی‌های تیم ملی به کشورش سفر می‌کرد اما یک مربی بزرگ باید دقیقه به دقیقه با بازیکنانش در ارتباط باشد و به تمرینات باشگاهی آنها برود تا از میزان آمادگی آنها باخبر باشد.

وی افزود: فدراسیون فوتبال باید گروهی را از پیشکسوتان تشکیل می‌داد تا در خصوص اقدامات کی‌روش و عملکردش از او توضیح بخواهد. با این حال امیدوارم تیم ملی با کسب نتایج لازم در سه بازی آینده به جام جهانی صعود کند تا مردم نیز خوشحال شوند و اگر غیر از این باشد کی‌روش از ایران رفته و با قراردادی جدید و اسپانسرهای دیگر به تیمی دیگر می‌پیوندد و در نهایت فوتبال ما ضرر خواهد کرد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد