خودروهای 2500 سی سی

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17847|19:30 - 1392/03/12
نسخه چاپی
به گزارشگروه بازار باشگاه خبرنگاران،خودروهای زیر 2500 سی سی اشتهای کمتری در استفاده از سوخت گرانقیمت دارند، به همین خاطر آنها را به عنوان سلاطین کم مصرف بازار می شناسیم.در ادامه شما را با خودروهای وارداتی کم مصرف (زیر 2500 سی سی) آشنا کرده و ویژگی هر یک را بررسی می کنیم. البته در این بررسی از مدل های تازه وارد و کمی آب مانند آلفا رومئومیتو و میتسوبیشی ASX صرف نظر می کنیم.

مرسدس بنز C200

خودروهای کم مصرف بازار
در حال حاضر، C200 تنها نماینده مرسدس بنز و همچنین گران ترین و لوکس ترین خودرو در این گروه است که با بهره گیری از یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ به حجم 1796 سی سی، قدرتی معادل 181 اسب بخار را تولید می کند. مهمترین نکته در مورد این مدل این است که نسبت به موتور کم حجم 16 سوپاپ خود، شتاب گیری بسیار خوبی دارد و در مدت زمان 7/8 ثانیه از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا می کند. ضمنا میانگین مصرف سوخت C200، 2012 برابر 6/4 الی 6/9 لیتر در 100 کیلومتر بوده و امکانات رفاهی و ایمنی بسیار خوبی را در اختیار شما قرار می دهد.



تویوتاکرولا


خودروهای کم مصرف بازار
کرولا نسبت به دیگر سدان های موجود در این گروه ساده تر است و این سادگی نه تنها در طراحی خارجی بلکه در مورد طراحی کابین و ادوات داخلی آن نیز صدق می کند. سواری این خودرو کاملا نرم و بی صدا بوده و کابین راحتی دارد. از لحاظ شتاب گیری و قدرت موتور نیز چندان تند و تیز و اسپورت نیست اما مهمترین مزیتش این است که علاوه بر مصرف سوخت مناسب، استهلاک بسیار پایینی دارد. در مورد تجهیزات و امکانات رفاهی کرولا هم باید بگوییم که کاملا معمولی و خلوت است و واقعا پرداخت مبلغی بیش از 60 میلیون تومان برای آن منطقی نیست! حجم موتور کرولا برابر 1794 سی سی بوده و به طور میانگین 7.5 لیتر بنزین را در 100 کیلومتر می سوزاند.



تویوتا یاریس


خودروهای کم مصرف بازار
یاریس هاچ بک با پیشرانه 3.1 لیتری 84 اسب بخاری، یکی از ضعیف ترین اعضای گروه بوده که البته مانند کرولا، خودرویی نرم و کم استهلاک است. فضای سرنشینان جلو و عقب یاریس نسبت به کیا پیکانتو اندکی جادارتر است اما فضای بار بسیار محدودی دارد. کیفیت ادوات داخلی و سبک طراحی در این مدل، نسبت به نسل قبل پیشرفت چشمگیری داشته است اما هنوز هم از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی به رقبای کره ای خود نمی رسد. میانگین مصرف سوخت این هاچ بک شهری 6/3 لیتر در 100 کیلومتر است.




هیوندای سوناتا

خودروهای کم مصرف بازار
نسل فعلی سوناتا هم مانند نسل قبلی، فروش بسیار خوبی را در بازار ایران تجربه کرد که از مهمترین دلایل آن می توان به طراحی جذاب این نسل و همچنین امکانات رفاهی بسیار خوب آن اشاره کرد. سوناتا از یک موتور چهار سیلندر 16 سوپاپ به حجم 2359 سی سی برخوردار است که قدرتی معادل 176 اسب بخار را تولید می کند و شتاب گیری نسبتا خوبی دارد اما سواری آن اندکی خشک بوده و کیفیت ادوات داخلی آن، در حد مطلوب این کلاس نیست. سوناتا هم به طور میانگین، هشت لیتر بنزین را در هر 100 کیلومتر می سوزاند.



هیوندای ix35

خودروهای کم مصرف بازار
هیوندای ix35 که در بعضی کشورها با همان نام توسان به فروش می رسد، به عنوان یک مدل پرطرفدار در بازار داخلی شناخته می شود و بازار دست دوم خوبی هم دارد. طراحی ظاهنری این مدل نسبتا جذاب بوده و کابین زیبایی هم دارد اما فضای سرنشینان آن به خصوص در ردیف عقب، محدود است. موتور چهار سیلندر این خودرو دارای حجمی معادل 2359 سی سی بوده و شتاب اولیه آن برابر 10 ثانیه است. از لحاظ تجهیزات و امکحانات رفاهی نیز در نمونه های فول آپشن بسیار رضایتبخش بوده اما سواری خشک و کیفیت نامطلوب برخی از ادوات داخلی آن کمی آزاردهنده است. میانگین مصرف سوخت ix35 برابر 9/2 لیتر در 100 کیلومتر است.




هیوندای i30

خودروهای کم مصرف بازار
i30؛ هاچ بک محبوب و پرفروش هیوندای است که در نوع خود، ویژگی های مثبت بسیار زیادی دارد. این خودرو از یک پیشرانه چهار سیلندر به حجم 1975 سی سی بهره می گیرد که قدرت 143 اسب بخاری آن راضی کننده و قابل توجه است. فرمان i30 بسیار نرم و خودش دست است و هندلینگ و پایداری خوبی هم دارد. فضای داخلی آن نیز برای چهار سرنشین بسیار خوب و جادار است و از لحاظ تجهیزات و امکانات رفاهی هم کاملا رضایت شما را جلب خواهد کرد. مهمترین مشکل i30، کیفیت نه چندان دلچسب ادوات داخلی آن است.




هیوندای i20

خودروهای کم مصرف بازار
i20 از نظر سواری و امکانات، شباهت بسیار زیادی به برادر بزرگش یعنی i30 داشته و یکی از جالب ترین مشخصاتش این است که نسبت به رقبای خود، فضای بار جادارتر و کرابردی دارد. پیشرانه چهارسیلندر این خودرو به حجم 1591 سی سی بوده که قدرتی معادل 124 اسب بخار را تولید می کند که باز هم در مقایسه با رقبا، بسیار خوب است. ضمنا i20 به طور میانگین 6/5 لیتر بنزین را در 100 کیلومتر می سوزاند.



کیا اپتیما

خودروهای کم مصرف بازار
طراحی ظاهری این نسل از اپتیما بسیار زیبا و جذاب است و در نگاه اول اصلا به نظر نمی رسد که یک خودروی کم مصرف و اقتصادی باشد. فضای کابین اپتیما برای همه سرنشینان، راحت و بسیار جادار است و البته سواری نسبتا خشکی دارد. این خودرو از یک موتور چهارسیلندر 16 سوپاپ به حجم 2359 سی سی بهره می گیرد که به لطف یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک، شتاب گیری خوبی را برای اپتیما به ارمغان آورده است. اگرچه طراحی داشبورد و کنسول مرکزی این مدل، چندان عامه پسند نیست، اما از لحاظ تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بسیار رضایتبخش است. میانگین مصرف سوخت اپتیما حدود 8.2 لیتر در 100 کیلومتر است.



کیا اسپورتیج

خودروهای کم مصرف بازار
اسپورتیج هم از لحاظ فنی و امکانات رفاهی، شباهت بسیار زیادی با هیوندای ix35 دارد با این تفاوت که فضای ردیف عقب آن اندکی جادارتر بوده و البته سواری آن، کمی خشک تر است. این خودرو نیز از پیشرانه چهار سیلندر 2/4 لیتری به قدرت 177 اسب بخار بهره می برد و فرمان پذیری و قدرت ترمزگیری آن بسیار خوب است. میانگین مصرف سوخت این خودرو برابر 9.2 لیتر در 100 کیلومتر است.



کیاسراتو


خودروهای کم مصرف بازار
سراتو در دو مدل کوپه و سدان به بازار عرضه می شود و در واقع می توان گفت که نسبت به رقیب خود یعنی مزدا 3، امکانات بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. فضای کابین آن نیز جادار و راحت بوده و فضای صندوق بار آن، بسیار مناسب است. یکی از معایب این خودرو (به خصوص در مدل 1600) این است که عملکرد گیربکس و موتور آن در شتاب گیری ثانویه و سبقت گیری ها چندان رضایتبخش و تند و تیز نیست. میانگین مصرف سوخت سراتو 2000 سی سی برابر 8/7 لیتر و برای مدل 1600 سی سی معادل 7/1 لیتر در 100 کیلومتر است.



کیاپیکانتو


خودروهای کم مصرف بازار
پیکانتو به عنوان کوچکترین محصول کیا به تازگی وارد بازار ایران شده است و طراحی ظاهری آن به خصوص در قسمت جلو، بسیار جذاب و دوست داشتنی است. فضای سرنشینان جلو این خودرو، نسبتا جدادار راحت بوده اما ردیف عقب آن، نسبت به بعضی از رقبا، محدودتر است. موتور چهار سیلندر پیکانتو به حجم 1248 سی سی بوده و قدرتی معادل 85 اسب بخار را تولید می کند اما جالب اینجاست که با گیربکس چهار دنده اتوماتیک، شتاب اولیه ای برابر هیوندای i20 دارد! میانگین مصرف سوخت این مینی هاچ بک، برابر 7/5 لیتر در 100 کیلومتر بوده که واقعا جالب توجه است.



MG

خودروهای کم مصرف بازار
ام جی در مدل های MG550، MG6 جی تی و MG6 مگنت در ایران عرضه می شود که مدل 550 فقط در نوع دلوکس (نیمه فول آپشن) و مدل 6 هم در دو نوع دلوکس و گرند لوکس (فول آپشن) موجود است و انصافا مدل های فول آپشن آن تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی بسیار خوبی دارند. هر دو مدل 550 و 6 از لحاظ فنی و امکانات رفاهی، کاملا یکسان هستند و موتور 1/8 لیتری آنها با کمک یک توربوشارژ قدرتی معادل 160 اسب بخار را تولید می کند. کابین MG طراحی زیبایی داشته و از دیگر محاسن آن می توان به صندلی های بزرگ و راحت با پوشش چرم مصنوعی اشاره کرد. میانگین مصرف سوخت این خودرو 8.1 لیتر در 100 کیلومتر است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد