رنو جای پژو را در بازار ایران گرفت

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17852|19:33 - 1392/03/12
نسخه چاپی

به گزارش ایسنا از اوایل سال 91 شرکت فرانسوی پژو تحت تاثیر فعالیت‌های لابی صهیونیستی - ضد ایرانی اعلام کرد که تمام فعالیت‌ها و ارسال قطعات به شریک ایرانی خود را متوقف خواهد کرد.

به موازات این اقدام پژو اما رقیب فرانسوی این شرکت (رنو) در رویکردی کاملا متفاوت و در برهه‌های زمانی متفاوت بر ادامه حضور و گسترش فعالیت‌ها در بازار ایران تاکید کرده است به‌گونه‌ای که اخیرا نیز پیمان کارگر - مدیرعامل رنو ایران - اظهار کرده که فاز دوم فعالیت‌های این شرکت فرانسوی در ایران با محوریت افزایش تنوع محصولات، رشد سرمایه‌گذاری و آغاز صادرات کلید خورده است.



در این شرایط نگاهی به آمارهای تولید دو محصول 206 و تندر 90 به عنوان شاخص‌ترین خودروهای تحت برند دو شرکت فرانسوی پژو و رنو نشان از کسب تدریجی سهم بازار پژو از سوی رقیب فرانسوی‌اش دارد.



به عنوان مثال در حالی که در فروردین ماه سال 90 در مجموع 10 هزار و 554 دستگاه پژو 206 در ایران خودرو تولید شده بود این تعداد با کاهش 92 درصدی به 808 دستگاه در فروردین ماه سال 92 کاهش یافته است.


البته نکته قابل توجه آن است که 206 تولید شده در فروردین ماه امسال نیز خودرویی بومی شده بوده و در تولید آن از هیچ یک از قطعات شرکت پژو استفاده نشده است بنابراین می‌توان گفت که تولید شاخص‌ترین خودروی تحت برند پژو در ایران نه 92 درصد بلکه صد درصد کاهش یافته است.



در مقابل اما تولید خودروی تندر 90 در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با فروردین ماه سال 90 تنها حدود 11 درصد کاهش داشته و از 1233 دستگاه در فروردین ماه 90 به 1088 دستگاه رسیده است. بنابراین در شرایطی که تولید انواع خودروهای سواری در ایران در یکسال اخیر حدود 57 درصد کاهش و تولید پژو 206 فرانسوی نیز به صفر رسیده است اما تیراژ تولید تندر 90 تقریبا در سطح تولید دو سال پیش حفظ شده است.

به این ترتیب به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد که پژو بازنده بزرگ بازی‌های سیاسی برخی کشورهای متخاصم و رنو برنده اصلی آن بوده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد