غرضی: اولین هدفم تثبیت استان هاست

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 17866|19:44 - 1392/03/12
نسخه چاپی
به گزارشافکارنیوز، سید محمد غرضی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در برنامه صدای جمهور شبکه رادیویی ایران، به تشریح دیدگاه‌ها و برنامه‌های انتخاباتی خود پرداخت.

وی خطاب به ملت ایران گفت: این افتخار برای من فراهم شده تا بتوانم به عنوان کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مامور شوم و بتوانم با شما مردم صحبت کنم. بنده ۱۶ سال وزیر، استاندار و نماینده مجلس بودم و معتقدم آنچه که گذشته، راهنمای آینده است. لذا من با توجه به گذشته آینده را ترسیم می‌کنم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفـت: اتفاقاتی که در دولت‌های دفاع، سازندگی، اصلاحات و دولت نهم و دهم افتاده است، من را راهنمایی می‌کند به اینکه اگر از سوی مردم انتخاب شدم، مشکلاتی که در دوره‌های گذشته ناخواسته به وجود آمده است را انشاءالله برطرف کنم.

غرضی افزود: دو اتفاق منجر به این شده که دشمن احساس کند موقعیتی در داخل پیدا کرده است. ما ۹۸/۲ درصد آراء را داشتیم، اما معتقدم با گذشت ۳۴ سال از انقلاب این ۹۸/۲ درصد آراء افت کرده است.

وی به علت افت این آرا اشاره کرد و گفت: عزیزانی که مسئولیت اداره کشور را بر عهده داشتند، از تجربیات لازم برای اینکه کشور منظم و شکل یافته اداره شود، برخوردار نبودند، البته من نمی‌خواهم هیچکس را متهم کنم، اما معتقدم هر دولت با اعتراض به دولت قبلی روی کار آمد و وقتی با اعتراض روی کار آمد، فکر کرد که باید نیروهای جمعی دولت قبل را عوض کند، غافل از اینکه شخصیت‌هایی که در دولت قبل کار می‌کردند، شخصیت‌های معتبر نظام بودند. ولی اختلافات سیاسی باعث می‌شد که اکثر آنها عوض شوند و با تغییر آنها نیز معاونان و مدیران دیگر تغییر می‌کردند.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: این در حالی است که نیروهای قبلی از تجربیات لازم برخوردار بودند و تغییر افراد فقط باعث هزینه می‌شود.همین که شخص جدید بخواهد کار خود را شروع کند، حداقل ۲ سال طول می‌کشد تا با فعالیتها و نحوه کار در دستگاه‌های مربوطه آشنا شود. این تغییر و تحولات هزینه دولت را بالا می‌برد و وقتی که هزینه بالا می‌رود، تورم ایجاد می‌شود.

غرضی با بیان اینکه این تغییرات از سوی دولت مثبت و از سوی جامعه منفی است، اظهار داشت: تغییر دولت به معنای تغییر سیاسی نیست. ما باید قانون را عوض کنیم. همچنین به جای آنکه اشخاص با هم مجادله کنند، باید قانون‌ها با هم مجادله کنند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: دولت متورم،دولتی است که بیش از درآمدش هزینه کند.

وی تاکید کرد: نباید با تغییر وزیر، تغییرات عملی انجام شود. در بسیاری از کشورها، معاونت برنامه‌ریزی تغییر نمی‌کند، بطوریکه برای برخی از آنها حکم ۲۰ ساله زده می‌شود. یعنی معاونت برنامه‌ریزی غیرقابل تغییر است.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه استانداران از سوی دولت تعیین می‌شوند، افزود: هر دولتی که بر سر کار آمده استانداران را تغییر داده است. من در زمان جنگ شاهد بودم که وزیر کشور یکی از استانداران را تغییر داد و هرچه استاندار می‌گفت بگذارید فعلا کارها را انجام دهیم، وی قبول نکرد.

غرضی تصریح کرد: من مطالعه کردم که ظرف ۳۰ سال گذشته ۳۳۰ استاندار در کشور عوض شده که طول عمر ابقای آنان بین ۱۸ ماه تا ۳۲ ماه است که در برخی استان‌ها تاکنون ۲۲ استاندار عوض شده و در برخی استان‌ها مانند یزد نیز هر ۴ سال یک بار استاندار عوض شده است.

وی دلیل عدم انسجام‌ اقتصادی و سیاسی در کشور را متزلزل شدن شخصیت‌های استانی دانست و گفت: اگر ملت ایران بنده را قابل بدانند من اولین هدفم تثبیت استان‌ها است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد