ویژگی های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل

کد خبر: 17971|22:48 - 1392/03/12
نسخه چاپی
ویژگی های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل
با توجه به ویژگی های هوشمند، تعجب آور نیست که سر و کله دستگاه های ورودی جدیدی نیز پیدا شود. برخی کارخانجات صفحه کلید QWERTY یا لمسی را معرفی کرده اند. در این میان یک تولید کننده معروف کره ای، کنترل جادویی یا Magic Motion Remote Control را معرفی کرده است.
به گزارشگروه بازار باشگاه خبرنگاران،اگر بالاخره تسلیم تبلیغات پر زرق و برق شده اید و خیال دارید یک تلویزیون سه بعدی بخرید آنچه شما نیاز دارید حداقل باید یکی از همین تکنولوژی های تازه باشد، همین هایی که سازنده هایش ادعا می کنند موقع تماشا کردن تصاویر چشم های تان را آزار نمی دهد. این نوشته قصد دارد چندتا از مشخصه های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل را به شمار معرفی کند.

ویژگی های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل
تکنولوژی FPR در مقایسه با سه بعدی های معمولی

بیشترین نجال ها در مورد تفاوت بین سینمای سه بعدی با تکنولوژی FPR و سینمای سه بعدی معمولی بوده است. نام دیگر تکنولوژی « FPR Passive» است. در مقابل سه بعدی معمولی وجود دارند که محتاج عینک های active-shutter هستند. برخلاف عینک های active shutter، عینک های FPR باتری یا سیم ندارند و شما می توانید صفحه نمایش را به جای اینکه در مقابل آن بنشینید از زوایای دور تماشا کنید.



عینک های سه بعدی


مشکلی که در مورد عینک های سه بعدی وجود دارد ظاهر نامناسب و نچسب آن است. مدل های مختلفی از عینک ها در بازار موجود است و اینجا درست همانجایی است که رقیب قابلیت مطرح شدن را دارد. به خاطر وجود تکنولوژی FPR، عینک های جدید سبک، مقرون به صرفه ولی نامناسب از لحاظ ریخت و ظاهر هستند. اما این عینک ها برای چشم ایمن هستندکه این موضوع بسیار اهمیت دارد. عینک های active shutter می تواند باعث ایجاد سرگیجه شوند؛ به ویژه بعد از استفاده به مدت طولانی. اما عینک ها FPR بیننده را دچار سردرد و سرگیجه نمی کنند.

ویژگی های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل


تبدیل تصویر دو بعدی به سه بعدی


کمبود منابع سه بعدی یک معضل بزرگ بود. تصور کنید یک بوگاتی ویرون 2011 خریده اید که 407 کیلومتر در ساعت سرعت دارد؛ بعد هیولای زبان بسته را مجبور کنید در خیابان های تنگ و پرترافیک تهران 30 کیلومتر در ساعت راه برود. این یعنی هدر دادن پول! حالا اما اوضاع کمی فرق کرده است. منابع سه بعدی همچنان کمیاب هستند اما الهه مهربان تکنولوژی یک راه حل ساده پیدا کرده است.

تلویزیون های جدید می توانند تصاویر معمولی دو بعدی را دریافت کنند و پس از کمی پردازش از آنها تصاویری سه بعدی تحویل دهند. ما به تبلیغات بسنده نکردیم و با سماجت خواستیم این ویژگی را از نزدیک امتحان کنیم. در کمال ناباوری کار می کرد اگرچه کیفیت و عمق تصاویر به خوبی تصاویر سه بعدی واقعی نیست اما قابل تحمل است. با کمک این ویژگی حالا می توان مثلا بازی های لیگ برتر فوتبال را سه بعدی تماشا کرد.



دستگاه های ورودی دیداری


تلویزیون ها نسبت به آنچه ما از آنها استفاده می کنیم، کارکردهای بیشتری دارند. با توجه به ویژگی های هوشمند، تعجب آور نیست که سر و کله دستگاه های ورودی جدیدی نیز پیدا شود. برخی کارخانجات صفحه کلید QWERTY یا لمسی را معرفی کرده اند. در این میان یک تولید کننده معروف کره ای، کنترل جادویی یا Magic Motion Remote Control را معرفی کرده است. این کنترل جادویی همانند دسته wii بوده و کاربری بسیار راحت و جذابی دارد.

ویژگی های یک تلویزیون سه بعدی ایده آل


تاثیر صوتی سه بعدی


بعد از ظهور سیستم های نمایش خانگی و تلویزیون های سه بعدی، مردم در مورد قابلیت صدای سه بعدی که بعد صورت استریو عمل می کند حرف می زنند. با وجود این سیستم می توانید صدا را علاوه بر شنیدن از سمت چپ و راست، از بالا و پایین نیز بشنوید.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد