اختیارات رئیس جمهور را از طریق قانون و سیاست های کلان شفاف می کنم

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18123|11:15 - 1392/03/13
نسخه چاپی
محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت که در صورت رئیس جمهور شدن ابهامات در اختیارات رئیس جمهور را از طریق قانون، سیاست کلان، یعنی رهبر انقلاب برطرف می کند.

به گزارش  مهر، محسن رضایی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در حاشیه سلسله نشست های جامعه اقتصادی نامزدهای ریاست جمهوری که امروز دوشنبه در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار شد، در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفته اید در کابینه تان از آقای حسینی کمک خواهید گرفت و همچنین از اصولگرایان و اصلاح طلبان در دولت استفاده خواهید کرد، منظورتان چیست؟ گفت: ما معتقد نیستیم وزیر همه کاره است، ما می گوییم دولت اقتصادی تشکیل می دهیم، به فرهنگ اقتصادی، کار، تلاش و صرفه جویی تاکید داریم، هر کسی کارآمد باشد فارغ از گرایشات سیاسی و قومی در کابینه ام حضور خواهد داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه شما گفته اید در اختیارات رئیس جمهور ابهاماتی وجود دارد، این ابهامات چیست و چگونه می خواهید آن را برطرف کنید، گفت: در دولت های گذشته این بحث وجود داشت، هیچگاه نیز به پایان نرسید، در دولت خاتمی طرح دوقلو، در دولت احمدی نژاد نیز در این هفت هشت ماه اخیر مطرح شده، این را یک بار برای همیشه پایان می دهیم و شفاف می کنیم تا در دولت های بعدی ابهامی در این زمینه وجود نداشته باشد.

رضایی در ادامه در مورد نحوه انجام این کار گفت: این کار را از طریق قانون، سیاست کلان، یعنی رهبر بزرگوار انقلاب انجام می دهیم.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی دیگری مبنی بر اینکه آیا در اختیارات رئیس جمهور ابهام وجود دارد یا اختیارات محدود است، گفت: منظور من این است که ابهام وجود دارد، یعنی با جاهای دیگر تداخل کارکرد دارد و معلوم نیست، این عدم شفافیت را روشن می کنیم.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه در سالهای اخیر سپاه در حوزه اقتصادی دخالت کرده، اگر شما رئیس جمهور شوید این دخالت منجر به تقابل با سپاه می شود یا نه؟ گفت: سپاه در شرایطی وارد این کارها شده که پیمانکاری در ایران وجود نداشت و خرابی ها بسیار زیاد بود، لذا سپاه کارهای بزرگی در این زمینه انجام داده است.

وی ادامه داد: دولتی ها اگر پایشان را از اقتصاد بکشند بیرون یعنی همان سیاست اصل 44 را انجام دهند و اقتصاد در اختیار مردم قرار بگیرد، این مشکلات حل می شود.

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه شما تاکنون سه بار نامزد شده اید، آیا اگر شکست بخورید دوباره نامزد خواهید شد یا نه؟ گفت: من دوبار شرکت کردم، در سال 84 از انتخابات انصراف دادم و هر دو بار احساس تکلیف و خطر کردم.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد