جعفری بنه خلخال : اروپا بازنده اصلی تحریم های جدید آمریکا علیه ایران

سرویس: اخبار کوتاهکد خبر: 18601|14:24 - 1392/03/14
نسخه چاپی
جلیل جعفری بنه خلخال در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه تحریم اقتصادی آمریکا تنها پیشرفت‌های ایران را نشانه گرفته است، گفت: تحریم‌های اقتصادی آمریکا و متحدانش اگرچه ممکن است تورم و فشارهای اقتصادی را بر مردم ایران تشدید کند، اما این اقدام کوچکترین ضربه‌ای به اصل نظام، انقلاب اسلامی و توسعه کشور وارد نخواهد کرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه مردم ایران همیشه پشتیبان کشور خود هستند، افزود: با وجود پشتیبانی و حضور مردم ایران در تمامی صحنه‌های اقتصادی و سیاسی امکان ندارد تحریم‌ها بتواند گزندی به کشور وارد کند.

وی تصریح کرد: با مقاومت و پایداری در برابر دشمنان به راحتی می‌توان هر تحریم و توطئه‌ای را خنثی کرد، لذا حضور گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری یکی از راه‌های بی‌تاثیر کردن فشارها و تحریم‌های دشمنان است.

جعفری بنه خلخال، اقتصاد مقاومتی را یکی از راه‌های مقابله با تحریم اقتصادی دشمنان دانست و اظهار کرد: با تعیین اولویت‌های اصلی کشور و همچنین فاصله گیری از اتکاء به بودجه و درآمدهای نفتی، به راحتی می‌توان تحریم‌های آمریکا را خنثی کرد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان، در حرکت توسعه و پیشرفت ایران خللی ایجاد نخواهد کرد، خاطر نشان کرد: تحریم شرکت‌های پتروشیمی ایران توسط آمریکا قطعا دو جانبه خواهد بود، چراکه امروز بیشتر کشورهای اروپایی به صنایع پتروشیمی ما وابسته بوده و این تحریم در واقع منزوی کردن کشورهای غربی و اوپایی است.