گروه سلامت امروله

رازهای یک سبزی دوست داشتنی

کد خبر: 19582|22:37 - 1392/03/16
نسخه چاپی
 رازهای یک سبزی دوست داشتنی

سبزی های خوشمزه و مفید در فصل تابستان به اوج طراوت خود می رسند. سبزی های مختلف با طعم های خوب نیز در این فصل بیشتر میشوند. یکی از سبزی های تابستانی ریحان است که طرفداران بسیار زیادی دارد. ریحان خوشمزه و عین حال پر از خواص متفاوت است. رازهایی از این سبزی را دانشمندان پیدا کرده اند که بهتر است شما هم از آن آگاه باشید:

** اصلی ترین کار ریحان در قسمت گوارش است که کمک می کند تا دستگاه گوارش شما به خوبی کار کرده و معده ضدعفونی گردد. این سبزی می تواند تمام باکتری های بد دستگاه گوارش را از بین بردن و باکتری های خوب جایگزین کند.

** این سبزی پر طرفدار بسیار آرامش بخش بوده و برای افرادی که از استرس رنج می برند توصیه می شود. ریحان همچنین سرفه را تسکین می دهد و شش ها را طراوت می بخشد.

 


** افرادی که با سرعت بالای خودرو یا حرکت آن ارتباط خوبی ندارند در مسافرت ها می توانند چند شاخه ریحان برداشته و در طول مسیر آن را بو کنند. ریحان می تواند سردرد و اضطراب سفر را از بین ببرد.

** ریحان برای رفت یبوست یک سبزی استثننایی است و هضم غذا را آسان می کند. لعاب این سبزی می تواند از بیماری هایی مانند اسهال نیز جلوگیری کند. این سبزی همچنین سردرد را نیز به راحتی درمان می کند.

منبع:مشرق