بر اساس رهنمودهای مرجعیت عمل می‌کنیم

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 283805|17:16 - 1394/02/14
نسخه چاپی
بر اساس رهنمودهای مرجعیت عمل می‌کنیم

به گزارشامروله، 

سرهنگ رئیسان یکی از فرماندهان میدانی نیروهای داوطلب مردمی عراق با حضور درخبرگزاری تسنیمبه سوالات مختلف خبرنگاران پاسخ داد، وی در پاسخ به سوالی درباره جنگ عربستان علیه یمن و نگاه ملت عراق نسبت به آن گفت: رسانه‌های مختلف باعث شده اند تا آگاهی مردم بالا برود، ائتلافی که عربستان علیه یمن به راه انداخته است شامل حملات هوایی می‌شود اما همین ائتلاف در عراق نیز وجود داشته و به صورت زمینی وارد کشور شده‌اند.

عربستان و سایر کشورهای عربی از تروریست‌های عراق پشتیبانی می‌کنند، بسیاری از تکفیری‌هایی که در میدان‌های نبرد هستند و ما با آنان می‌جنگیم عربستانی، مصری و بسیاری از کشورهای دیگر هستند، همچنین آمریکا نیز به داعش کمک می‌کند، برای نمونه دختر صدام حسین و عزت الدوری در تکریت حضور داشتند و اطلاعاتی در دست داریم که آمریکایی‌ها او را از تکریت خارج کرده‌اند.

رئیسان در پاسخ به این سوال که آیا در خصوص پشتیبانی عربستان سعودی از تروریست‌ها مدرکی به دست آورده‌اید یا نه گفت: ما مدارک و تروریست‌های سعودی را در اختیار داریم که دخالت عربستان در عراق را اثبات می‌کند، بنده خودروهایی با پلاک عربستان را مشاهده کردم که  تروریست‌های سعودی سوار بر آنان بوده و با ما می‌جنگیدند. از آنها تصویر برداری شده و اسناد مربوط به آن به ارگان‌های دولتی ارسال شده است.

وی همچنین گفت: مرجعیت عراق فتوا داد که هرکس توان حمل سلاح دارد به میدان‌های نبرد برود،  ما با یک دسیسه‌ آمریکایی سعودی عربی قطری علیه عراق روبرو هستیم، تمام نیروهای داوطلب مردمی بر اساس رهنمود‌های مراجع به پیش می‌روند خواه مراجع عراق باشند خواه مراجع در ایران.

رئیسان در خصوص اتهاماتی که برخی سیاستمداران عراقی به نیروهای داوطلب مردمی وارد می‌کنند، گفت: اتهاماتی که به نیروهای داوطلب مردمی وارد می‌شود اتهامات ناروایی است، مبارزی که جان خود را کف دست گرفه و به میدان‌های نبرد آمده چگونه می‌تواند آنطور که برخی ادعا می‌کنند دست به سرقت اموال مردم بزنند. طبیعی است که در جنگ خانه‌های مردم ویران شود زیرا ما در جنگ هستیم، هنگامی که از سمت یک خانه به سوی ما شلیک شود پاسخ آن را خواهیم داد، نمی‌توانیم تنها نظاره گر باشیم.

وی افزود: مخالفان این شایعات را با هدف جلوگیری از ورود ما (نیروهای داوطلب مردمی) به استان الانبار مطرح می‌کنند اما باید بگویم که چه بخواهند و چه نخواهند ما پس از هماهنگی با شخص نخست وزیر وارد الانبار خواهیم شد. عشایری که در استان الانبار حضور دارند از ما درخواست می‌کنند که وارد این استان شویم، اما شیوخ این عشایر که در اربیل و خارج از الانبار حضور دارند، خود داعش را به این استان آورده‌اند.

انتهای پیام/ر

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد