تیم مذاکره کننده از حرفهای دوپهلو خودداری کند/ بازرسی از مراکز نظامی ابدا امکان پذیر نیست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 284181|21:31 - 1394/02/25
نسخه چاپی
تیم مذاکره کننده از حرفهای دوپهلو خودداری کند/ بازرسی از مراکز نظامی ابدا امکان پذیر نیست
اظهارات عراقچی که عنوان کرده بود طبق تفاهم ما بازدید از مراکز نظامی امکان پذیر است واکنش های متفاوتی را بین نمایندگان مجلس و چهره های سیاسی در پی داشته است.

به گزارشامروله،  اظهارات شب گذشته عراقچی که  عنوان کرده بود تفاهم  به ما اجازه می دهد که از مراکز نظامی بازدید نمایند واکنش های متفاوتی را به همراه داشت که البته باید گفت  اظهارت وی بر خلاف صریح تدبیر رهبری بود که فرمودند اجازه بازرسی از مزاکز نظامی را  نمی دهیم.

در همین رابطه نمایندگان مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان عراقچی اظهاراتی را بیان داشتند:

 

*بازدید از مراکز نظامی قطعا یک نوع جاسوسی است/ تیم مذاکره کننده از حرفهای دو پهلو خودداری کند

 

محمد صالح جوکار عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت و گو با  دانا ،در خصوص اظهارت عراقچی مبنی بر اینکه تفاهم صورت گرفته اجازه بازرسی به مراکز نظامی را خواهد داد اظهار کرد: به هیچ عنوان حرفهای دو پهلو برای ما معنایی ندارد.

وی در ادامه افزود: اینکه آقایان می گویند می توانند از مراکز نظامی ما بازدید کنند  قطعا بدانند که این کار جاسوسی است؛اگر اجازه بازرسی به مراکز نظامی ما داده شود واقعا منافع ملی به خطر خواهد افتاد.

جوکار تصریح کرد: کشوری که مرکز نظامی و تجهیزات دفاعی خود را در مرکز دید قرار دهد قطعا اطلاعات آن در دسترس بیگانگان قرار خواهد گرفت و خطرناک اشت.

عضو کمیسیون امنیت ملی تاکید کرد: تیم مذاکره کننده باید از حرفهای بی معنی و دو پهلو جدا خودداری کند و به سخنان رهبری توجه ویژه داشته باشند.

 

*کنگره آمریکا محرم مذاکرات و نمایندگان مجلس ایران نامحرمند/منافع ملی نباید فدای ارتباط با آمریکا شود

 

فرج الله عارفی در گفتگو با” پایگاه اطلاع رسانی بوتیا ” در رابطه با مراحل انجام شده مذاکرات هسته ای گفت : ما از مذاکرات بی اطلاع هستیم و همانند سایر مردم فقط از طریق رسانه ها از مذاکرات باخبر می شویم که نگارش هایی بر روی بیانیه در حال اجراست تا موارد قابل اختلاف را جمع کنند ولی در آن سو اسرائیلی ها ، آمریکایی ها و مجلس سنا از مذاکرات با اطلاع هستند و تنها نمایندگان مردم هستند که نامحرم هستند .

نماینده مردم جیرفت در مجلس شورای اسلامی در خصوص نظارت های انجام شده از سوی نمایندگان مجلس بر روی مجلس افزود :  با توجه به اینکه آمریکاها به عزت و شرف ملت ایران توهین کرده اند نماینده های مردم برای دفاع از ملت ایران یک طرح سه فوریتی ارائه کرده اند تا اگر بر اساس آن آمریکایی ها بخواهند به تهدیدات خود ادامه دهند ما بتوانیم از شرافت ملت ایران دفاع کنیم .

اگر آمریکایی ها به تهدیداتشان در مذاکرات ادامه دهند باید میز مذاکره را ترک کنند

وی تاکید کرد : متاسفانه آمریکایی ها خوب می دانند که نمی توانند جمهوری اسلامی و ملت ایران را به زانو در بیاورند و این نقطه حساس و بسیار بااهمیتی است که هدف آمریکایی ها لکه دار کردن ملت ایران است لذا نماینده های مجلس با طرح سه فوریتی به دنبال این هستند که به تیم مذاکره کننده بفهمانند که اگر آمریکایی ها به تهدیداتشان ادامه دهند باید میز مذاکره را ترک کنند .

عارفی عنوان کرد : آمریکایی ها پیش از ما نیاز به مذاکرات با ایران را دارند و در حال هیاهو هستند که ما را در خواب غفلت قرار دهند تا خطراتی را که حداکثر تا چند سال پیش بر سر ملت ایران آورده بودند ایرانیان متوجه نشوند.

مذاکرات از قرار داد ترکمنچای و گلستان برای ما خطرناک تر می باشد/امیدوارم منافع ملی فقط فدای ارتباط با آمریکا نشود

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد : به نظر بنده با توجه به موضوعاتی که آمریکایی ها در رابطه با انرژی هسته ای مطرح می کنند این مذاکرات از قرار داد ترکمنچای و گلستان برای ما خطرناک تر می باشد ولی امیدواریم که این طور نباشد زیرا ما به تیم مذاکره کننده مان اعتماد داریم ولی این موضوع ما را به شدت برای ملت ایران و کسانی که امانتی را در اختیار ما گذاشته اند نگران کرده است و امیدواریم که منافع ملی فقط فدای ارتباط با آمریکا نشود.

*عدول تیم مذاکره کننده از خطوط قرمز تحت هیچ شرایطی قابل قبول نیست/ ما مخالف توافق به هر قیمتی هستیم

 

جدگال در گفت و گو با چهاربهاران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری و خطوط قرمز ترسیمی ایشان اظهار کرد: مقام معظم رهبری بارها دیدگاه خود را که مبتنی با اصل حفظ عزت و استقلال و تمامیت ارضی بیان نمودند و تیم مذاکره کننده را فصل خطاب قرار دادند.

وی خطوط مذاکرات را کامل و شفاف بیان کرد و افزود: آمریکا در تعلیق کامل که در دولت اصلاحات قبلی صورت گرفت عدم اعتماد به بندهای توافق را بارها نشان داده اند و امتیازهای زیاده از حد جز ضرر منافع ما رهاوردی دیگر ندارد.

جدگال با اشاره به جزیان بازرسی از عراق در دولت صدام بیان کرد: بازرسان سازمان بین الملل به رهبری آمریکا چندین سال از مراکز نظامی عراق به بهانه سلاح شیمیایی بازرسی کردند و از اطلاعات بدست آمده علیه صدام و اشغال آن کشور استفاده کردند و ما هم نباید بگذاریم آن سناریو علیه کشور مان استفاده شود.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: نباید عدم نحقق قول و و عده های دولت با منافع ملی گره بخورد و ما مخالف موافقت به هر قیمتی هستیم .

*بازرسی مراکز نظامی ابداً امکان پذیر نیست/ سخنان رهبری خط قرمز تیم مذاکره کننده است

 

 آیت الله عباسعلی سلیمانی در گفت و گو با عصر هامون با بیان اینکه سخنان رهبری خط قرمز تیم مذاکره کننده است، اظهار داشت: بحث بازرسی و تفتیش مراکز نظامی ابداً در تفاهم نامه نباید لحاظ شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری سه بحث مهم را در تفاهم نامه جز خطوط قرمز نظام عنوان کردند که یکی از آنها ممنوعیت تفتیش مراکز نظامی است.
آیت الله سلیمانی بیان کرد: لغو کامل تحریم ها و عدم نقض پیشرفت های تفاهم نامه از سایر خطوط قرمزی است که قطعا سخنان رهبری خط قرمز تیم مذاکره کننده است.

انتهای پیام/م

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد