تکیه به غرب برای ایجاد امنیت در منطقه مخل استقلال کشورهاست

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 284302|10:51 - 1394/02/29
نسخه چاپی
تکیه به غرب برای ایجاد امنیت در منطقه مخل استقلال کشورهاست

به گزارشامروله، علی لاریجانی ظهر امروز دوشنبه در اجلاسیه نهایی کنگره پیشمرگان مسلمان کرد که در مسجد قبای سنندج برگزار شد، با بیان اینکه پیشمرگان مسلمان کرد نقش بی بدیلی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران ایفا کردند، گفت: شهدا زندگی دنیوی خود را وسیله ای برای پیمودن راه الهی قرار دادند.

وی عنوان کرد: پیشمرگان مسلمان کرد در اوایل انقلاب با حضور و مشارکت خود مردم شکل گرفت و تاثیر زیادی در راستای ایجاد امنیت پایدار در این استان بر جای گذاشت.

وی با بیان اینکه شهدا نیاز به برگزاری جلسات و مراسم بزرگداشت ندارند، بیان کرد: برگزاری این گونه مراسم برای بیداری و شناخت بیشتر از اهداف و آرمان های شهدا است و یکی از وظایف و مسئولیت های ما شناسایی انگیزه های شهدا و پیمودن راه آنها است.

رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهی که انقلاب اسلامی ایران در مقابل ملت خود قرار داده راهی است که باعث بیداری دل ها و ذهن های مردم می شود.

لاریجانی با اشاره به اینکه از پیامبر اکرم(ص) نقل شده که فرمودند خیر و نیکویی و برکت تماما در جهاد نهفته است، افزود: اگر در ملتی اصل مجاهدت وجود نداشته باشد و  افراد آن فاقد روحیه جهادی باشند نمی توانند از خیرات و برکات این اصل بزرگ بهره مند شوند.

وی بیان کرد: رسول الله(ص) فرمودند که کسانی که اهل مجاهدت نباشند لباس خواری و ذلت بر تن آنها است و کسی که اهل مجاهدت باشد زندگی با کرامتی پیدا می کند.

وی با بیان اینکه اصل حیات یک مسلمان با بصیرت در این است که اهل مجاهدت باشد، گفت: عظمتی که ایران اسلامی هم اکنون در دنیا دارد به خاطر مجاهدت های شهدا و ایثارگران در اوایل انقلاب و دوران هشت سال دفاع مقدس است.

رئیس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: پیشمرگان مسلمان کرد راه مجاهدت و فداکاری را بخوبی درک کردند و در این مسیر حرکت کردند و عزت و افتخار را برای خود آفریدند.

لاریجانی با بیان اینکه پیشمرگان مسلمان کرد لباس شرف و کرامت را برای ملت ایران تهیه کردند، افزود: اگر امروز ملت ایران در مقابل ابرقدرت ها سرافرازانه ایستادگی و مقاومت می کند به خاطر خون شهداست.

وی یادآورشد: مسلمانان باید برسرنوشت خود مسلط باشند و این مهم در صورتی امکان پذیر است که اهل مجاهدت باشند.

وی ادامه داد: بسیاری از مشکلات کشورهای اسلامی در برهه کنونی نشات گرفته از این مسئله اساسی است که مردم آنها اهل مجاهدت نیستند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به آشفتگی های موجود در کشورهای منطقه بیان کرد: در هیچ برهه تاریخی هم چون چند سال اخیر شعله های خشم و غضب بر منطقه حاکم نبوده است.

لاریجانی با بیان اینکه ملت اسلامی امروز نیاز به داشتن اخوت و برادری دارند، عنوان کرد: متاسفانه تعدادی از کشورهای اسلامی بجای اینکه بر علیه استکبار و دشمنان اسلام به پا خیزند اقدام به کشتار و برادران مسلمان خود کرده اند.

وی ادامه داد: ۶۰ درصد مردم یمن شافعی مذهب هستند هیچ منطقی برای کشتن مسلمان این کشور از سوی کشور مسلمان دیگری وجود ندارد، ولی متاسفانه متجاوزان به استفاده از سلاح های دشمنان اسلام بر علیه مردم بی دفاع یمن افتخار می کنند.

وی به سفر یکی از وزرای منطقه  در اوایل بحران سوریه به ایران اسلامی اشاره کرد و گفت: در این سفر مقامات کشورمان به این وزیر بیان کردند که هنگامی که کشور اسلامی وارد بحران می شود ما با منطق عقلانی برخورد می کنیم و سوریه در صف مقدم مبارزه با صهیونیست ها بوده و ایجاد بحران و اختلاف در این کشور به سلاح امت اسلامی نیست.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در پاسخ ما این وزیر عنوان کرد که تا دو هفته دیگر کار سوریه تمام است، اکنون چهار سال از بحران سوریه می گذرد و متاسفانه نتیجه خطای محاسباتی این کشور را مردم مظلوم و ستمدیده سوریه دادند.

غرب امروز بوجود آورنده تروریسم در منطقه است

لاریجانی با بیان اینکه گروه تکفیری هم چون داعش را هم ابرقدرت ها برای ایجاد تفرقه و استثمار مسلمان ها بوجود آوردند، افزود: غرب امروز بوجود آورنده تروریسم در منطقه خاورمیانه است.

وی ادامه داد: غربی ها فکر می کردند می توانند به صورت ابزاری از گروه های تکفیری استفاده و آنها را مدیریت کنند در حالیکه توانایی مدیریت آنها را نداشته و نخواهند داشت و خودشان قربانیان ایجاد این گروه ها خواهند شد.

وی بیان کرد: منطق ایران اسلامی در مقابل با دشمنان روشن است چراکه ما دوگانه سخن نمی گویم و از آنها هم ابایی نداریم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی برای حرکت خود چند اصل دارد، افزود: نخستین حرکت و هدف ایران اسلامی ایجاد وحدت امت اسلامی است که برای آن هم هزینه داده ایم و هم خواهیم داد چرا که این مهم میراث گرانبهای امام خمینی(ره) است.

لاریجانی با اشاره به اینکه  آینده امت اسلامی در وحدت تمامی فرقه های اسلامی است، اظهارداشت: در اصول دین تفاوتی میان فرقه های اسلامی اعم از مالکی، شافعی، شیعه و غیره وجود ندارد، و این اشتراکات منجر به اهمیت قائل شدن برای وحدت می شود.

وی با بیان  اینکه جریان های تروریستی مخل زندگی مسلمانان است، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که ما با همه انواع تروریست ها مخالفیم و اصل انقلاب اسلامی است.

وی یکی از اصول ایران اسلامی را مخالفت و مبارزه با جریان های تروریستی خواند و افزود: ایران اسلامی همواره در طول تاریخ در مقابل تروریست ها ایستاده و خواهد ایستاد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امنیت منطقه مربوط به خود منطقه است، عنوان کرد: نه تنها تکیه زدن به کشورهای غربی را مخل استقلال بلکه عامل فتنه در منطقه می دانیم.

لاریجانی اظهارداشت: قبول نداریم که امریکایی ها امنیت برای ما ایجاد کنند چراکه آنها همواره به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان بوده و هستند و در این بین فقط به منافع خودشان توجه می کنند.

وی با بیان اینکه ایران اسلامی به دنبال ایجاد امپراتوری در منطقه نیست، یادآورشد: چون در ذات امپراتوری سلطه گری نهفته است لذا ما با فرهنگ امپراتوری مخالفیم و با استعمار و استثمار مبارزه کرده و می کنیم.

وی عنوان کرد: ایران اسلامی به ایجاد روابط مسالمت آمیز با کشورهای منطقه معتقد و پایبند است و امنیت منطقه را هم خود کشورهای منطقه باید ایجا کنند.

مردم کردستان با حرکت مجاهدانه خود عزت را برای ایران به ارمغان آوردند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مردم منطقه کردستان در راه انقلاب اسلامی تلاش و فداکاری های بسیاری کردند و با حرکت مجاهدانه خود امنیت را برای منطقه و عزت را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

لاریجانی ادامه داد: کردستان باید در تمامی زمینه های توسعه پیدا کند و شرایط این مهم هم در این منطقه فراهم شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم سرمایه گذاری ویژه ای باید در این استان صورت گیرد تا آثار محرومیت  از چهره این استان برداشته شود.

وی بیان کرد: کمیته ای را برای ارائه و دنبال کردن پیشنهادات فعالان اقتصادی در مجلس تشکیل می دهیم تا در صورتی که نیاز به تصویب قانون و نظارت بیشتر وجود داشته باشد، در اسرع وقت اقدامات لازم در این خصوص انجام شود.

وی در پایان سخنان خود مجاورت کردستان با کشور عراق را مزیتی برای این استان خواند و افزود: مهمترین مسئله در کردستان این است که مسئولان اجرایی استان هم صدا و همدل باهم بتوانند به مسائل اقتصادی استان بپردازند و زمینه ایجاد اشتغال برای جوانان این منطقه را هم فراهم کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد