ذخیره آب سدهای پایتخت نرمال شد/ حجم جدید آب در ۵ سد تهران

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 284333|10:56 - 1394/02/30
نسخه چاپی
ذخیره آب سدهای پایتخت نرمال شد/ حجم جدید آب در ۵ سد تهران
حجم آب موجود در مخازن سدهای تهران بین ۱۰ تا ۴۴ درصد افزایش یافته و به ۷۸۲ میلیون مترمکعب رسید. تنها در سد لار میزان آب ۷۷ میلیون مترمکعب بیشتر شد.

به گزارشامروله، بر اساس اعلام وزارت نیرو از ابتدای سال آبی جاری (مهرماه ۹۳) تاکنون، حجم آب موجود در مخازن سدهاي تهران به ۷۸۲ ميليون مترمكعب رسيده كه این میزان در زمان مشابه سال آبي گذشته ۵۶۴ ميليون مترمكعب ثبت شده بود.

بر پایه این گزارش، حجم برداشت آب از ۵ سد تامین کننده آب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۱۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. حجم ذخیره شده در سدهای تامین کننده آب شرب تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون به ۷۸۲ میلیون مترمکعب است.

در مخزن سه سد طالقان، كرج و ماملو از ابتداي سال آبي جاري تاكنون ۲۴۰، ۱۷۰ و ۱۶۶ میلیون متر مکعب گزارش شده که به ترتيب ۱۹، ۳۷ و ۴۴ درصد در مقايسه با دوره مشابه سال آبي گذشته افزایش يافته است. سد لتیان نیز در این مدت روند افزایشی داشته و با حجم مخزن ۷۱ میلیون مترمکعبی، ۱۰ درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته آب ذخیره کرده است؛ حجم آب سد لار نیز در زمان حاضر به حدود ۱۳۴ میلیون متر معکب رسیده است که این سد در زمان مشابه سال گذشته ۵۷ میلیون مترمکعب آب داشت.

حجم برداشت آب از ۵ سد تامین کننده آب تهران، از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۶۱۲ میلیون مترمکعب بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴ درصد کاهش یافته است. همچنین حجم آب ورودي به مخازن سدهاي تامين كننده آب استان تهران از ابتدای سال آبی جاری تاکنون ۹۵۵ ميليون مترمكعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۳۸ درصد افزایش یافته است.

ميزان آب ورودي به مخزن ۵ سد زيرپوشش آب منطقه‌ ای تهران در زمان مشابه سال آبی گذشته ۶۹۰ ميليون مترمكعب بوده است. بیشترین حجم ورودی آب در سدهای لتیان و ماملو با ۲۷۰ میلیون مترمکعب گزارش شده که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش یافت و کمترین حجم ورودی نیز در سد طالقان با ۲۱۳ میلیون مترمکعب گزارش شده است.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد