گزارش

هیأت‌های حاضر در کنفرانس ژنو در مورد یمن

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 285097|13:59 - 1394/03/25
نسخه چاپی
هیأت‌های حاضر در کنفرانس ژنو در مورد یمن
هیأت‌هایی از داخل و خارج از یمن به نماینگی از سوی طیف های مختلف ملت این کشور در گفت وگوهای یمنی تحت نظارت سازمان ملل در ژنو شرکت کرده اند.

به گزارشامروله،  به نقل از شبکه خبری المیادین، هیأت دولت مستعفی یمن که از عربستان سعودی عازم ژنو شده است یک هیأت 7 نفره است که عبارت است از: ریاض یاسین مامور تصدی منصب وزیر خارجه، احمد المیسری از رهبران سابق حزب کنگره مردمی، عز الدین الاصبحی وزیر حقوق بشر، عبد الوهاب الحمیقانی دبیر کل حزب الرشاد، عثمان مجلی یکی از شیوخ سرشناس صعده، عبد العزیز الجباری دبیر کل حزب عدالت و سازندگی و فهد سلیم کفاین وزیر آب در دولت مستعفی هستند.

 

اما هیأت‌هایی که از داخل یمن به ژنو رفته‌اند، عبارتند از هیأت جنبش انصارالله و همپیمانان آن که متشکل از مهدی المشاط، حمزه الحوثی، علی العماد و عبد السلام جابر نماینده جنوب و عمار مرشد و عبدالملک الحجری دو نماینده حزب الکرامه.

 

همچنین هیأت کنگره مردمی و همپیمانان آن متشکل از عارف الزوکا، ابوبکر القربی، قاسم سلام، عادل الشجاع، یاسر العواضی، فائقه السید و غالب المطلق از جنبش جنوب در این کنفرانس شرکت کرده‌اند.

 

محمد الزبیری به نمایندگی از طرف حزب عربی سوسیالیست بعثی نیز در این کنفرانس شرکت کرده است و همچنین حسن زید به نمایندگی از سوی حزب الحق و محمد ابولحوم به عنوان ناظر گفت‌وگوها از سوی حزب عدالت و سازندگی در این کنفرانس شرکت دارد.

 

قرار است امروز دوشنبه گروه‌های سیاسی داخلی یمن از یک طرف و دولت مستعفی این کشور که از سوی ریاض حمایت می‌شود از سوی دیگر با نظارت بان ‌کی ‌مون دبیر کل سازمان ملل مذاکرات خود را در ژنو  درباره بحران یمن آغاز کنند.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد