نقض حقوق بشر در آمریکا/

انجام آزمایشات پزشکی روی زندانیان با مجوزسازمان اطلاعات مرکزی آمریکا

سرویس: ایران و جهانکد خبر: 285159|10:51 - 1394/03/27
نسخه چاپی
انجام آزمایشات پزشکی روی زندانیان با مجوزسازمان اطلاعات مرکزی آمریکا
در پی حملات 11 سپتامبر سازمان اطلاعات مرکزی مظنونین محکوم به ترور را شکنجه کرده و بدون رضایت زندانیان این افراد را تحت «آزمایشات پزشکی و تحقیقاتی» قرار می دهد.

به گزارشامروله،اسناد طبقه بندی شده سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا آشکار می کند که این سازمان علاوه بر  شکنجه زندانیان و سوء استفاده های جسمی و روانی، بدون رضایت این افراد آنان را تحت آزمایشات پزشکی قرار می دادند.

 

به نوشته کامن دریمز، اولین دستورالعمل جزئیات سند آژانس در سال 1987 که در زمان ریاست جمهوری رونالد ریگان منتشر شد به مدیر سازمان سیا وهیأت مشاور قدرت تصمیم گیری در مورد برنامه « تحقیقات انسانی» توسط آژانس را می داد.

 

استوان افترگود، محقق سازمان های اطلاعاتی در مصاحبه ای با گاردین اعلام داشت که مردانی که توسط این سازمان تحت شکنجه قرار گرفته اند، در حقیقت توسط متخصصان پزشکی مورد مطالعه قرار گرفته اند تا مشخص شود چه واکنشی در مقابل دارو ها و روش های درمانی مختلف نشان می دهند.

 

محقق جنایات جنگی و عضو انجمن پزشکان مدافع حقوق بشر ناتانیل ریموند در این مورد به کامن دریمز گفت:« اقدام به شکنجه افراد جنایت است و انجام آزمایشات تحقیقاتی بر روی زندانیان بدون رضایت آنان خود یک جنایت بزرگ تر است».

 

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد