آیت الله علما:

مبلغان از طرح مطالب اختلافی پرهیز کنند/ لزوم توجه ویژه به جوانان

سرویس: اخبار استانکد خبر: 285193|11:25 - 1394/03/28
نسخه چاپی
مبلغان از طرح مطالب اختلافی پرهیز کنند/ لزوم توجه ویژه به جوانان
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، گفت: مبلغین اعزامی به مناطق مختلف استان در ماه رمضان از طرح مطالب اختلاف آمیز پرهیز کرده و احکام زلال اسلامی را مطرح و پیاده سازی کنند.

به گزارشامروله،  آیت الله مصطفی علما پیش از ظهر چهارشنبه در دیدار با روحانیون و مبلغین اعزامی از قم در کرمانشاه اظهار داشت: بر اساس فرموده رسول خدا (ص) علما و روحانیون نماینده خدا در زمین هستند و لذا برنامه هایی که انجام می دهند باید مطابق با خواست و دستور خداوند بوده و با تدبیر و مدیریت انجام گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردم تعدادی از روستاها در استان کرمانشاه اهل سنت و اهل حق هستند، گفت: باید در این مناطق از سوی مبلغین کلیات و اصول بیان شده و از طرح جزئیات پرهیز شود و با اخلاق اسلامی روش های اصلاحی در تبلیغ صورت بگیرد.

امام جمعه کرمانشاه تاکید کرد: مبلغین نباید وارد مسائل اختلافی شده و تنها باید احکام زلال اسلامی را مطرح و در راستای پیاده سازی آن تلاش کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید نهایت استفاده را از فضای معنوی ماه مبارک رمضان ببریم، اظهار داشت: شناخت برکات این ماه از مهمات آن است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

آیت الله علما همچنین لزوم توجه به جوانان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه در طول تابستان اکثر مراکز آموزشی تعطیل هستند باید مبلغین در مراکز استقرار یافته با جوانان به صورت دوستانه در خصوص احکام دین درد دل و گفتگو داشته باشند چرا که تاثیر آن بیش از سخنرانی بر روی منبر است.

وی تصریح کرد: باید مشکلات جوانان بازگو شده و توجه شود که نیاز و احتیاجات مردم چیست و عمده وقت مبلغین نیز صرف جوانان برای پاسخ به سوالات آنها باشد.

آیت الله علما همچنین با اشاره به نقش و اهمیت زکات در دین اسلام، گفت: همه ما مکلف به پرداخت زکات هستیم اما این پرداخت در روستاها باید به موقع انجام شود چرا که زکات خرج فقرا و ضروریات خاص همان منطقه خواهد شد.

نظر شما

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیریت در وب سایت منتشر خواهد شد